Skip to main content

جناب تبریزلی. با درود قسمت

جناب تبریزلی. با درود قسمت
Anonymous

جناب تبریزلی. با درود قسمت اول فرمایش شما که فرمودید "فرقه دموكرات آذربايجان در يك بستر داخلي و با منافع طرفين درگير جنگ سرد حادث شد" با پوزش دارای تناقضات آشکار است چه اینکه این حرکت نه به خاطر وجود تضادهای موجود در جنگ سرد بود ( در سال 1324 هنوز تضادی بین شوروی و غرب وجود نداشت و آنها در یک جبهه بودند !به رمان سقوط فرقه در سال 1325 هنوز جنگ سردی آغاز نشده بود!. در آن تاریخ هنوز شوروی به عنوان یک ابر قدرت مطرح نبود و شکوفه های ابر قدرتی در آن در حال جوانه زدن بود در عوض این آمریکا بود که بخاطر منوپولی بمب هسته ای و شکست ژاپن در قاموس ابر قدرت ظاهر گردید.)

وقتی از دل تضادها نیروی سومی (سنتز) بوجود می آید که از هر دو جریان سهمی ببرد و با هیچکدام هم شبیه نباشد در حالی که از ابتدا و انتهای حرکت پیشه وری برخواسته از خواست برادر بزرگتر (استالین و باقراف) بوده- با دستور آنها آمدند- با پول و اسلحه و حمایت مالی آنها بر علیه ایران جنگیدند و در نهایت هم با دستور آنها فرار کرده و بسیاری معدوم شدند. من بسیار افسوس میخورم که چطور حرکت فرقه را نیروی سوم و حاصل تضادها بین شرق و غرب میدانید!!!

دوست گرامی باید به عرض برسانم نیرویی فراگیر میشود که خواستهای قسمت اعظم ملت را در بر گیرد در حالی که نیروی به اصطلاح ملی آذربایجان بر پایه های جعل هستی شناسانه تاریخ بنا گردیده که تضادهای بسیاری در خود همراه دارد بعلاوه از آنجایی که دشمنی آشکار خود را با اقوام مختلف همچون کردها-گیلک ها - ارمنی ها - فارسها و.... آشکار نموده است پس نبایست به زعم جنابعالی انتظار ترویج آن مابین ملیتهای!!! غیرفارس را داشت.

بدرود