Skip to main content

جناب توکلی

جناب توکلی
Anonymous

جناب توکلی

جناب توکلی
من بسیار متاسف هستم که نوشته من شما را اینقدر برآشفته است. این به هیچوجه قصد من نبود. مطمئن باشید که اگر جایزه پلیتزرخبرنگاری دست من بود به شما تقدیم میکردم.
و اما عصبیت در برخورد شما همان معضلی است که سیاسیون ما اغلب به آن دچار هستند. من پرسش ساده ای از شما کردم که پاسخ ساده ای طلب می کرد بدون اینکه به صحرای کربلای شرف و ناموس زده بشود.
میدانیم که اقتصاد مال خر نیست وپول مفت هم در غرب وجود ندارد. هر سازمانی هم برای بقای خود نیاز به پول دارد. تارنمای شما هم ازاین قانون مستثنی نیست. تا به حال شما با عرق جبین خود این کار را پیش برده اید در راه خدمت به دموکراسی در ایران. بنابراین برای من نوعی منطقی است
فکر بکنم که شما نگران وضعیت مالی تارنمایتان بوده باشید.
جناب توکلی عزیز:
ممنون میشوم بفرمایید کجا من از شما خواسته ام که دهان کسی را ببندید. من گفته ام « آزادانه تصمیم بگیرید»!
آقای کردی مطلبی نوشته اند در مورد سطح درک مردم منطقه ما از دمکراسی که پر معناست وشما هم موافق بحث بیشتر در این رابطه بودید. آیا شما این تارنما را برای تعداد معدودی ایرانیان خارج از ایران به پا کرده اید یا ایرانیان داخل هم همینطور؟
آیا سطح درک و برداشت بخصوص ایرانیان داخل از آزادی بیان همان است که مردم دانمارک دارند که شما مثال می زنید؟ آیا یک خانم در ایران میتواند با تن برهنه در وسط شهر در پارک حمام آفتاب
بگیرد؟
اگر دردانمارک عقاید نژاد پرستی آزاد است بدلیل سطح پیشرفت جامعه دانمارکی است ودولت دانمارک میداند که اینها درصد کمی از جامعه هستند.این موضوع در غرب اروپا کمابیش یکیست. با اینحال سازمانهای امنیتی اروپا تمام حرکات اینها را زیر نظر دارند.
آیا یک ترک ایرانی در ماکو توانایی شما را برای ریزنگری روشنفکرانه از نوشته های بی سروته آقای کرمی دارد وقتی که می نویسد که ستارخان دزد سرگردنه بود. آنوقت آیا آن ترک به تارنمای شما دل خواهد بست؟
درشرایطی که اعتماد، همدلی، احترام متقابل وهمکاری بین تمام ملیتهای ایرانی شرط لازم برای رهایی مملکت ماست برداشت دگماتیستی وسطحی از آزادی بیان مانند دوستی خاله خرسه میماند!
آقای توکلی عزیز: در پایان اگر کاربر دیگری غیراز آقای کرمی برداشت شما را از نوشته قبلی من تایید بکند معلوم است که من بد نوشته ام (یا مثلا آقای إلیار) وازشما صمیمانه پوزش میخواهم.
در غیر اینصورت شاید شما هم بتوانید بنویسید که متاسف هستید.با سپاس
ترک فارس دوست