Skip to main content

این انکار واصرارهای یونس

این انکار واصرارهای یونس
Anonymous

این انکار واصرارهای یونس شاملی دیگر بصورت یک شوخی لوس و بیمزه درآمده ست. بحث بر سر اینست که عده ای در نامه ای خطاب به بانکی مون خواستار رفراندمی شده اند که تکلیف استقلال آذربایجان ایران و بزعم آقایان آذربایجان جنوبی درآن مشخص شود. اینکه چه وقتی و بچه شکلی این رفراندوم صورت بگیرد خود جای سئوال دارد و البته با توجه به ماهیت سرکوبگر جمهوری اسلامی که تحمل کوچکترین انتقاد از سوی حتی خودی ها را ندارد راهی جزء مداخله نظامی برای اجراء چنین رفراندومی باقی نمی ماند که صد البته جناب شاملی دمکرات ما که خواستار مبارزه مدنی برضد رژیم هستند مخالف چنین مداخله ای خواهند بود. واقعا که انسان در برابر تناقضات این جناب مات و حیران میماند...

از امکان برگزاری این رفراندم کذائی که بگذریم یونس شاملی باید توضیح دهد که بعنوان یک طرفدار فدرالیسم در ایران چرا خواستار تجزیه آنست. یکبار که پای سند استقلال آذربایجان را در کنفرانس آمستردام بنمایندگی از سوی فدرال – دمکرات ها امضاء کرد با خود گفتم که انشاءالله گربه ست و این جوان فرق دولت و حکومت را نمی داند. وقتی که دعوایش با فدرالیست ها بالا گرفت و با همپالکی هایش از آنان جدا شد، نوشتم که این جناب جدائی طلب ست ولی با عتاب و خشم ایشان روبرو شدم که نوشت "فدرالیست بوده ایم و فدرالیست هم براه خود ادامه خواهند داد." بعدآً چنین فرمودند که میخواهند تشکیلات سوسیال دمکرات برای آذربایجان "جنوبی" ( پایان نقل قول!) راه بیندازند ولی این اواخر تشکیلات "بیرلیک" را براه انداختند که قرارست همه فعالین جنبش ملی آذربایجان را در خود جای دهد. ولی این سوسیال دمکرات ما آنقدر دمکرات است که وجود معتقدین به چپ کمونیستی و سنتی گذشته را در داخل جنبش ملی از بیخ منکرمیشود و آنقدر سوسیالیست است که در مصاحبه اش با سیمین صبری در آغاز تشکیل بیرلیک خواهان جلب بورژوازی ترک آذربایجان به جنبش ملی میشود و این در حالیست که معتقد ست آذربایجان از سوی رژیم فارس ها مستعمره شده ست، ما را باش که می پنداشتیم بورژوازی ملت استعمارگر کل ملت مستعمره شده را که بورژوازی آنرا نیز شامل میشود استعمار واستثمار میکند!

یونس شاملی بجای پریدن به این و آن و تعیین تکلیف برای افرادی چون محمد آزادگر که چگونه و بچه زبانی بنویسد بهتر چاره ای برای اینهمه تناقضات فکری خود و همپالکی هایش بیندیشد.