Skip to main content

آقای غلام شامقازان

آقای غلام شامقازان
یونس شاملی

آقای غلام شامقازان
لطفا کمی دقت کنید. اگر کسی در طرفداری و یا مخالفت با نوشته شما کامنتی زیر نوشته شما بنویسد، شما مسئولیتی در قبال آن کامنت ها دارید؟ آیا مسئولیت کامنت ها با نویسندگان آن نیست؟ آیا کسی میتواند شما را در قبال کامنتی را که در زیر نوشته شما نوشته شده، مسئول بداند؟ در عین حال کامئنت نویسها معمولا با اسم مستعار فکر و یا ایده خودشان را در زیر نوشته ها مینویسند. در بین این کامئنت نویس ها همه جور انسان از انسانها شریف و حتی عالم گرفته تا عناصر ناسالم، روانی و یا حتی ماموران رژیم یافت میشود. آیا میشود نویسنده یک مقاله را به خاطر کامئنت هایی که زیر نوشته آن می آید متهم کرد؟ به نظر شما این کار غیر عقلانی و غیر دمکراتیک نیست؟
مطمئنم پاسختان نباید برای این پرسش من منفی باشد.

همین کامنتی که به قلم شخصی بنام آیدین (که کسی او را نمی شناسد و...) نوشته شده و آقای بهرنگ مسئول کنترل کامئنت ها آن را در صفحه اول ایران گلوبال منتشر کرده اند و یا آقای سیروس مددی در سایت آذربایجان آن را قرار داده اند، یکی از آن کامئنت هایی است که مرا به خاطر کامئنت هایی که زیر این و یا آن نوشته من نوشت شده متهم میکنند. کامئنت ها چه ربطی به من و یا نوشته من دارند. کامنت ها همیشه میتوانند با انگیزه های مثبت و یا منفی نوشته شوند. مسئول کامئنت ها نویسندگان آنان هستند و دیگری. امیدوارم در این موضوع با هم توافق داریم.

در عین حال در نوشته آیدین (معمولا کسانیکه که علیه فعالین آذربایجانی مینویسند معمولا اسمشان ترکی و یا آذربایجانی است مثل آیدین ، تبریزی و یا جوشقون و... که نشان دهند این آذربایجانیها هستند که مخالف آذربایجان هستند. البته شایان ذکر است که عناصر ناسالم و ناشایست بین هر ملتی وجود دارد) یک جمله مستقل و خطاب به من آمده است. و این جمله مستقل هیچ نشانی از اینکه کس دیگری این جمله را بیان کرده ندارد. نگاه کنید، جمله با نکته پایانی جمله قبل شروع میشود و با نکته پایانی خودش به پایان میرسد: "نظرتان راجع به "توالت عمومی " خوانده شدن همین سایت، که نوشته هایتان را مستقیما انتشار میدهید چیست؟"

تا کنون بعضی از کامنت های من که به دلیل اینکه از واژه دروغ استفاده کرده اسم منتشر نشده است. اما جمله همین آقایی که سایت ایران گلوبال را "توالت عمومی" خوانده منتشر شده است. چرا؟ آقای بهرنگ از انتشار کامئنت من به خاطر اینکه واژه "دروغ" در آن بوده جلوگیری کرده و عنوان میکنند که این معنا یعنی "دروغ" حقیقت ندارد و لذا نباید منتشر شود. آیا "توالت عمومی" که به سایت ایران گلوبال گفته شده حقیقت دارد که اجازه انتشار یافته است؟ می بینید که در این بین حرکات و سکنات معنی داری وجود دارد که با هوشیاری میتوان از لابلای آن مسائل را دریافت. به نظرم بهتر است کمی به این موضوعات فکر کنید. من ابدا دوست ندارم خصومت میان فعالین آذربایجانی وجود داشته باشد. اما دستهایی این فضا را بسیار آلوده میکند و شما میتوانید به عینه این دستها را در این میان ببینید