Skip to main content

ائلیار عزیز،

ائلیار عزیز،
Anonymous

ائلیار عزیز،
شما نوشته علیرضا اردبیلی زیادی جدی گرفته اید که اینچنین به نقد آن از نظرگاه های مختلف پرداخته اید. در اصل موضوع ساده است و این نوشته ادامه نظرات ایشان در باره "معیوب بودن کروموزم های ملت فارس" است که چندی پیش با رشادت تمام در یک جمع آذربایجانی ها اعلام کرد و با افشاء فایل صوتی آن، رسوای خاص و عام گردید. فاشیسم که شاخ و دم ندارد. هر کسی که قوم و ملتی را وحشی و فاسد بخواند کاری جز ترویج آن نکرده ست و هررسانه ای که آنرا چاپ و پخش میکند باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

باقی مسائلی که مورد بحث قرار داده اید چیزی نیست جز سوءاستفاده هائی که این شخص از نوشته بزرگانی چون سارتر برای اثبات نظرات فاشیستی خود انجام داده ست. نظر سارتر در مورد مسئولیت پذیری همه آحاد ملت فرانسه ازجمله روشنفکران آن دقیق و مشخص است. او میگوید که "ملت فرانسه نیز اسیر خودکامگی استعماری است" نه اینکه ملت فرانسه خود استعمارگر، خونخوار و وحشی باشد. البته روشنفکر فرانسوی که شامل خود سارتر نیز بود، درجریان جنگ آزادیبخش الجزایر بخوبی به این مسئولیت خود عمل کرد و آلبرت کامو، نویسنده پرتوان و برنده جایزه نوبل را از میان خود طرد نمود تنها بصرف اینکه گفته بود "من از میان مادرم (یعنی فرانسه) و حقیقت، مادرم را انتخاب میکنم."
در آخرمیماند انگیزه علیرضا اردبیلی که بنظر من مطرح کردن خود در میان روشنفکران ایرانی ست و با توجه به زبان این نوشته که بفارسی است در اصل چیزی جز فحاشی به فارس ها برای خوش آمدن پان ترکها نمی تواند باشد.