Skip to main content

تظاهرات و تحصن ها در عراق با

تظاهرات و تحصن ها در عراق با
Anonymous

تظاهرات و تحصن ها در عراق با شعارهای سرنگونی حکومت مالکی و محکوميت دخالتهای رژيم آخوندی..............

تحصنها و تظاهرات مردم عراق عليه حکومت مالکی در شهرهای مختلف اين کشور ادامه دارد. در تظاهرات رمادی مردم در شعارهايشان خواستار سرنگونی حکومت مالکی شدند و رژيم آخوندی را به خاطر دخالتهايش در عراق محکوم کردند.
روز دوشنبه 18 ديماه تظاهر کنندگان تصاوير پاسدار احمدی نژاد را با کفش می کوبيدند و فرياد می زدند ای رژيم ايران صبر کن اکنون مردم عراق برای انقلاب وارد ميدان شده اند.

در موصل در پی حمله به تظاهرات موصل به دستور مالکی شورای عشاير موصل طی بيانيه يی اعلام کرد وقتی ارتش به مردم حمله می کند ديگر تبديل به يک ارگان سرکوبگر ظالم شده و نامشروع است. در اين بيانيه با تهديد مالکی به اين که جواب سرکوبش را خواهد گرفت، آمده است: کسانی که به موصل گستاخی می کنند بايد اخلاق مردمی و ميهن پرستی مردم موصل را بدانند و اين که صبر آنها به معنی قبول ظلم و خصومت نيست.
تلويزيون الشرقيه با اعلام اين خبر اضافه کرد بيانيه شورای عشاير موصل پس از آن بود که ارتش تحت امر مالکی برای متفرق کردن تظاهر کنندگانی که قصد وارد شدن به ميدان احرار موصل را داشتند از شليک گلوله استفاده کرد.
تلويزيون الجزيره گزارش داد به گفته تظاهر کنندگان در پی مقابله با نيروهای مالکی و تلاش برای وارد شدن به ميدان احرار سه تن از تظاهر کنندگان بر اثر زير گرفته شدن با ماشينهای نظامی و ضربات باتون توسط نيروهای ارتش مالکی زخمی شدند.
در همين حال به گزارش خبرگزاری نينای عراق مهما الخليل نماينده پارلمان از استان نينوا به نيروهای امنيتی نسبت به حمله به تظاهر کنندگان در نينوا هشدار داد.

در استان ديالی شيوخ عشاير و شخصيتها مجدداً بر تحصن و تظاهرات تا برآورده شدن درخواستهای قانونی تأکيد کردند. شيوخ عشاير گفتند بيش از صد خودروی نظامی چادرهای تظاهر کنندگان در بعقوبه را محاصره کردند تا تظاهر کنندگان متفرق کنند ولی به رغم دستگيريها و محدوديتها مردم به تحصن خود تأکيد دارند. يکی از تظاهر کنندگان گفت حدود صد خودروی هامر آمده اند چادرها را تخريب و با کابل برق شروع به زدن مردم کردند.

يکی از زنان زندانی در زندانهای عراق طی سخنانی گفت:
به ياری زنان عراقی زندانی بيائيد، زنانی که در زندانهای وزارت کشور به بهانه تروريسم، شکنجه می شوند و مورد تجاوز قرار می گيرند و کشته می شوند. من يکی از زنان زندانی هستم که در مرکز پليس البياح زندانی بودم و تحت انواع و اقسام شکنجه قرار گرفتم، از سوزاندن و زدن و تعدی. مدت هشت سال در زندان اين ظالمين بودم و شاهد شکنجه و تعدی از طرف پليس البياح و افسران کافر آن بودم سپس به زندان وزارت کشور منتقل شدم و افسران و مسؤلان آنجا بر شکنجه من نظارت داشتند مرا شکنجه کردند و زدند و مورد تعدی بسيار قرار گرفتم.
انسانهای با شرف در الانبار و رمادی و در همه جای عراق را فرا می خوانم از شيوخ عشاير و علماء دين که جلودار مسلمانان در همه استانهای عراق هستند از همه می خواهم که از اين حکومت غيرقانونی بخواهند زنان زندانی را آزاد کند زنانی که در زندان سايت فار و زندان حله و زندان بادوش و زندان العماره و زندان ناصريه و زندان رمادی هستند

يک مرد: اين چه وضعی است که يک زن آزاده بيايد و جلوی اين همه مرد چنين چيزی بگويد؟

از سوی ديگر به گزارش تلويزيون التغيير در جلسه پارلمان عراق درگيری لفظی و فيزيکی بين نمايندگان وابسته به نوری مالکی و نمايندگان العراقيه به وقوع پيوست و نمايندگان ليست مالکی با به کار بردن کلمات موهن به نمايندگان العراقيه و ائتلاف کردستان حمله کردند. در جلسه امروز پارلمان عراق همچنين درگيری ميان ليست مالکی و جريان صدر رخ داد و نمايندگان جريان صدر يکی از نمايندگان ليست مالکی را کتک زدند چرا که وی به اعضای مجلس بی احترامی کرده بود.
اسامه نجيفی رئيس پارلمان پس از اين درگيريها جلسه پارلمان را تعطيل کرد.