Skip to main content

1- اولا دقت بفرمایید فرهاد

1- اولا دقت بفرمایید فرهاد
Anonymous

1- اولا دقت بفرمایید فرهاد اوغلو نه فرهاد جعفر اوغلو

جناب Anonymous
1- اولا دقت بفرمایید فرهاد اوغلو نه فرهاد جعفر اوغلو
2- چرا باید هر کس که ایران را لفظی مجعول بداند ، در آگاهی تاریخی اش شک کرد ، گفته های وی را عصبیت(؟!) دانست ، وی را مغرض شمرد. چون پته پان ایرانیستها و راسیستها را روی اب می ریزد ؟ منافع اینها را به خطر می اندازد ؟
3- اینکه بحث آذربایجان و ترکیه را به میان انداختید اولا این دو آذربایجان(شمالی=جنوبی) و ترکیه هر کدام تاریخ و سابقه طولانی ای دارند ، ما اینجا لزومی به اشاره به آن نمی بینیم. بعد اینکه این دو در دوران معاصر هم تاریخ درخشانی داشته اند. از آنجا معلوم می شود که حکومت جمهوری آذربایجان در 1918 اولین حکومت جمهوری در بین ملل مسلمان و به عبارتی ملل مشرق زمین می باشد. حتی سابقه این کشور از ترکیه هم که 1925 حکومت جمهوری تشکیل داد بیشتر است...
4- در متن هم اشاره شده که لفظ ایران جسته و گریخته در منابع به کار رفته است نه همیشه و همه جا و توسط همه کس. اما اینکه این ادعای شما درباره نظامی گنجوی تا چه حد صحت دارد ، باید به اشعار وی رجوع کرد. بعد اینکه نظامی این را هم گفته است : پدر بر پدر مر مرا ترک بوده است / به نیرو هر یکی را گرگ بوده است.
5- فکر کنم شما تعریفتان از راسیسم متفاوت تر با آن چیزی است که در جهان تحت عنوان راسیسم شناخته می شود. اول تعریفتان را بکنید ، با تعاریف علمی از راسیسم در متون معتبر مقایسه کنید بعد از میان این متن یک کلمه راسیستی پیدا کنید.
6- خوب ما تورک هستیم اسم مملکتمان هم آذربایجان هست. این بخشی از هویت ملی ماست. این تفکرات شما بیشتر شبیه تفکرات دوران باستان و به قول خودتان دوران فئودالی و... می باشد . با این توضیح که شما در قرن 21 زندگی می کنید.بعد اینکه ملت ما پای هیچ سندی را امضا نکرده و در هیچ رفراندومی شرکت نکرده و قول نداده که حافظ تمامیت ارض ممالک محروسه باشد. اگر فردا مصلحت را در فدرالیسم ببیند ، در رفراندوم به آن رای خواهد داد. بعد اینکه ایران شما تجزیه بشود ، خوب چه نگرانی دارید از این مساله ؟ شوروی تجزیه شد. یوگسلاوی تجزیه شد. چی شد ؟ یا می ترسید این سیه روزان غیر فارس هر کدام به حق خود رسیدند ، شما مجبور باشید که بیشتر کار بکنید و زحمت بکشید. چون دیگر خبر از مفتخوری نخواهد بود(البته من خطابم به ملت شریف فارس نیست ، هر چند بخشی از این ملت از مزایای استعمار و راسیسم بر علیه ملل غیر فارس بهره می برد. ولی خطاب بنده به راسیست ها و استعمارگران است).