Skip to main content

عثمان اوجالان:

عثمان اوجالان:
Anonymous

عثمان اوجالان:
ارتباط قتل سران پ.ک.ک و نامه اوجالان
عثمان اوجالان در خصوص قتل سکینه جان سز اظهار نظر کرد.
به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ملیت، عثمان اوجالان از مسئولین رده بالای پ.ک.ک که از چند سال پیش به خاطر اختلاف نظر با سران این حزب در اقلیم کردستان عراق اقامت گزیده و به فعالیت سیاسی خود خاتمه داده است، در خصوص قتل سکینه جان سز، لیلا سونمز و فیدان دوغان در پاریس، اظهار نظر کرد.

عثمان اوجالان در این خصوص گفت:" در حال حاضر پ.ک.ک در اروپا 4 مسئول مستقیم دارد. اگر چه کلّ تشکیلات پ.ک.ک در کشورهای اروپایی از سوی زبیر آیدار و رمزی کارتال هدایت می ود، اما نه اوجالان و نه جمیل بایاک اعتنای چندانی به این دو نفر نداشته و به جای آنان مظفر آیاتا و سکینه جان سز، نزد اوجالان از موقعیت استراتژیک و حیاتی برخوردار هستند. مظفر آیاتا فردی است که بیش از بیست سال زندانی بوده و از عناصر مهم تعیین مشی ایدئولوژیک پ.ک.ک بوده و سکینه جان سز نیز فردی است که در سال 1978 و در دروان تاسیس پ.ک.ک، به عنوان عضو موسس در کنار اوجالان حضور داشته و همواره نظرات او برای برادرم اهمیت ویژه ای داشته و دارد."
وی در ادامه افزود:" اوجالان قرار بود از زندان ایمره آلی 4 نامه برای مسئولین پ.ک.ک در قندیل و اروپا بفرستد و سکینه یکی از افرادی بود که به عنوان گیرنده مستقیم نامه اوجالان، ماموریت آماده سازی فکری و سازمانی شاخه اروپایی پ.ک.ک برای پذیرش صلح را بر عهده می گرفت."