Skip to main content

من اصلا مطلب را نخوندم چون

من اصلا مطلب را نخوندم چون
محسن کردی

من اصلا مطلب را نخوندم چون نظایرش را سالهاست دارم میخونم. چیزی بنام ستم ملی وجود ندارد. شما از هر قومی باشی و به هر زبانی صحبت کنی میتوانی در این کشور شاه، امام، نخست وزیر یا رئیس جمهور شوی. پس ستم ملی سخنی بغایت سخیف است. میخواهید در مدارس بچه تان به زبان مادری سخن بگوید بسیار خوب برایش کلاس اضافه بگذارید. این حق بچه شماست که وقتی بزرگ شد در این کشور شاه، امام، نخست وزیر یا رئیس جمهور بشود و برای این کار زبان فارسی زبان مشترکی است که باید با آن ریاضیات و شیمی و علوم اجتماعی را یاد بگیرد اگر نه نمیتواند شاه، رئیس جمهور و و.. شود. هرگز در ایران کسی را بخاطر قومیت از شغلی محروم نکرده اند اما در کشور همپالکی تان ترکیه اگر ترک نباشی نه رئیس جمهور و نه نخست وزیر و یا حتا شغل وزارت مهم مثلا وزارت دفاع به تو داده میشود در حالیکه.. ادامه

در حالیکه در ایران وزارت دفاع و فرماندهی ارتش در دست قره باغی ها بوده.. قره باغ که میدونی کجاست؟ تو سیستان و بوچستان نزدیک باکو!!
بعد هم این زبان مادری را روش کوبیدن والله همه اش بهانه است. شما عقده داری جانم. از جوکهای ترکی ناراحتی و برای این حاضری یک کشور را بهم بریزی. حتا اگر جدا هم بشوی جوک ترکی برقرار است و نمیشود مردم را به زور سرنیزه وادار کرد جوک ترکی یا رشتی نگن و خود شما ترکها بیشتر از همه واسه ترکها جوک در میارین. اگر هم زبان مادری برای شما ترکها مهم بود من در خارج کشور و در میان هزاران ترک هم وطن ندیدم حتا یکی.. والله ندیدم حتا یکی بچه اش را بگذارد زبان ترکی یاد بگیرد باوجودی که همه گونه امکانات هست. اما بچه های آذربایجانی ها را دیده ام که کنار بچه های من در کلاس تقویتی مدرسه در سوئد زبان فارسی را یاد میگرفتند. لذا... شما چند تا هوچی که مشکل تان چیزی دیگر است اینجا را قرق کرده اید و این سایت هم به شماها میدان میدهد و عرض خود میبرید و زحمت ما میدارید. بابا دعواهاتونو ببرید جای دیگه ما ایرانی ها، از فارس تا ترک و غیره دعوای مان سر مصدق و شاه و 28 مرداد و انقلاب و بنیصدر و این حرفهاست سرمون گرمه شماها هم توی سایتهای خودتون سرتون گرم باشه نیایید تو سایت ماها. ضمنا یکوقت از دهن تون در نره دو کلمه در ذم خامنه ای بنویسید یا حرف بزنید ها.. زبون تون تاول میزنه. خوب نیست. یک وقت میفهمن کی هستین تو ایران یقه تونو تو فرودگاه میگیرن. آره..