Skip to main content

اقاي توكلي خواهشمندم در صورت

اقاي توكلي خواهشمندم در صورت
Anonymous

اقاي توكلي خواهشمندم در صورت مصلحت ديدن مطلب زير را منتشر فرمايند

طومار مهم در خصوص نقض حقوق آزربایجانیها در سایت کاخ سفید + راهنمای امضاء طومار-GunazTV / اخبار

طومار مهم در خصوص نقض حقوق آزربایجانیها در سایت کاخ سفید + راهنمای امضاء طومار
جامعه آزربایجانیهای مقیم آمریکا طوماری را در سایت کاخ سفید قرار داده اند که در بعد از توضیح در خصوص نقض حقوق ملت آزربایجان توسط دولت ایران از دولت آقای اوباما خواسته می شود در امور مرتبط با ایران وضعیت آزربایجانی ها را نیز لحاظ کند.

 

طبق قوانین آمریکا در صورتی که این طومار در عرض یک ماه به حد نصاب ۲۵هزار امضا برسد به صورت لایحه قانونی مورد ارزیابی رسمی قرار خواهد گرفت.

 

امضای این طومار برای همه از تمامی نقاط جهان آزاد است.

این مساله از آن جهت حائز اهمیت فراوان می باشد که در صورت رسیدن به حد نصاب لازم از نظر مطرح شدن مساله آزربایجان جنوبی در سطح بین المللی موفقیتی بزرگ خواهد بود.

 

لازم به توضیح است از هم اکنون لابی شونیزم فارس برای خنثی کردن این حرکت مدنی دست بکار شده است لذا امضای هر آزربایجانی وطن پرست برای موفقیت این طرح مهم و ضروری می باشد.

 

ترجمه متن طومار:

 

ما از دولت آقای اوباما می خواهیم:

 نقض حقوق پایه ای اقلیت قومی (ملی) آزربایجانی در ایران توسط حکومت اسلامی ایران را به رسمیت بشناسید.

 ما، جامعه آزربایجانی-آمریکایی از ایران، از دولت آقای اوباما می خواهیم نقض مستمر حقوق انسانی پایه ای اقلیت قومی (ملی) آزربایجانی و دیگر اقلیتهای قومی (ملی) ایران توسط جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد. جمهوری اسلامی ایران به آزربایجانیهای ایران اجازه بهره مندی از حقوق پایه ای تحصیل به زبان مادری، داشتن رسانه های جمعی مستقل و آزاد به زبان ترکی آزربایجانی و اجرای آزادانه مظاهر فرهنگی شان را نمی دهد. فعالینی که تلاش داشته اند در این موارد سطح آگاهی را ارتقا دهند بازداشت شده، به حبسهای ناعادلانه محکوم شده، در زندان شکنجه شده و حتی مورد جنایت واقع شده اند. ما از دولت آقای اوباما می خواهیم در امور مرتبط با ایران وضعیت اقلیت قومی (ملی) آزربایجانی را نیز لحاظ کند.

 


 

 راهنمای امضاء طومار در خصوص نقض حقوق آزربایجانیها در سایت کاخ سفید

 

https://petitions.whitehouse.gov/petition/recognize-islamic-government-iran-violating-fundamental-rights-irans-azerbaijani-ethnic-minority/gR2mqw7b#thank-you=p
 

از فسمت Create an Account جهت ایجاد حساب توسط یک ایمیل معتبر ثبت نام نموده و فرم مربوطه را پر کنید. حساب کاربری و رمز عبور به ایمیلتان فرستاده خواهد شد.

 

سپس از اینجا  با نام کاربری و رمز عبور وارد شوید Login کرده در سمت چپ sign this petition را بزنید.

 بدین صورت عملیات پایان می پذیرد.

b.o