Skip to main content

آقای رضا پرچی زاده،.... با

آقای رضا پرچی زاده،.... با
ناصر کرمی

آقای رضا پرچی زاده،.... با اینکه تلاش کرده اید که مطالب را قانونمند مطرح کنید امّا امر روایت و رمانتیک اندیشیدن شما که ریشه در ادبیّاتِ تخصصی شما دارد بر نوشتار غلبه کرده و ارزش پژوهشی راسیونال خود را از دست داده است.● نقد نوشتار شما بسیار فراتر از حجم آن خواهد رفت که متأسفانه وقت مناسب در اختیار نیست و مشغول مطلب دیگری هستم ● در کل نوشتار شما موضوع و مطلب تازه ای را با خود نداشت. .....

. چنین نوشته ها و تحلیل های کهنه و مربوط به قرن گذشته است که ناتسیونها یا ملّتهای مختلف( از جمله آلمان و فرانسه) درگیر جنگ و نفی تاریخی و حذف فیزیکی یکدیگر بوده اند و نویسندگان ضد هویّت ایرانی در جغرافیای ایران این سبک را بکار گرفته و مقالات بیشمار و تکراری را برای سرکوب ناسیونالیتت ایرانی و برای حاکمیّت اسلامگرایی و هژمونی مردمان مهاجم و مهاجر به ایران به رشتهء تحریر در آورده اند● رهبران نظام جمهوری اسلامی ضد ایرانی و وزارت اطلاعات آن شبکهء وسیعی را با سرمایه های کلان در این زمینه بکار گرفته اند و کارشناسانی را در این زمینه چه در درون و چه خارج ار کشور تربیت کرده اند و این افراد ضمن تدریس در دانشگاهای ایران و چا در خارج مطالب بسیاری را انتشار میدهند، و بتازگی ناسیونالیسم ایرانی را از مرکز و متون شیعه گری قزلباش در می آورند.

● من یکبار دوستانه در یادداشتی در این لینک http://www.iranglobal.info/node/6717 که بر نوشتار: " پادشاهی بالذات ناقضِ حقوقِ بشر است" در این لینک http://www.iranglobal.info/node/6049 که در آن به خاندان پهلوی تازیده بودید، این پیشنهاد را به شما کردم: [● در اینجا قصد تحقیر و سرزنش آقای رضا پرچی زاده نیست، بلکه هشداری است به ایشان و نسل جوان ایران دوست و سیاسی کشور، که بر بستر فرهنگ کهنه شده و بر اساس فرهنگ عقب ماندهء قرن گذشته، کار و زندگی سیاسی خود را بنا ننهند، در دام فرهنگ ایراسیونال شرقی خود را گرفتار نکنند، از این نسل انتظارات بیشتری میرود، همان نوآوریها و خلاقیّتها، همان تحقیقات و پژوهشهای عمیق علمی و پایدار، که نسل جوان در اروپا و در آمریکا و در سایر کشورهای پیشرفته و دمکراتیک به جوامع خودشان عرضه کرده اند و میکنند.]● امّا ظاهرأ تخصص و ذوق و استعداد شما بر متدولوژیکهای سنتّی کهنه و ظاهرأ مأموریّت و وظیفهء اصلی شماست. ● من بار دیگر به شما دوستانه پیشنهاد میکنم، به کسانیکه شما را در این راه تشویق میکنند را معیار درستی و هنرمندی در قلم زنی خود محسوب نکنید، که زندگی خود را تباه خواهید کرد. این افرادی که شما را تشویق میکنند مایه عقب ماندگی جامعهء ایرانی و موجب شعله ور شدن ناسیونالیسم ایرانی است.
● در نوشتار شما اشتباهات فاحش تاریخی، نسبت دادن مطالب ناجور به همدیگر، فاکت آوردن منفی و اشتباه شما ار پژوهشگران جوامع غربی، ترسیم نادرست تاریخ ناسیونالیسم ایرانی، تاریخچهء آریایی تباری ایرانیان به قردن گذشته و نسبت دادن آن به غرب، و نسبت دادن ناسیونالیسم ایرانی به مردمان مهاجم و مهاجر به ایران، و بسیار مسائل دیگر به چشم میخورد. ● در نوشتار شما، ضدیّت با فرهنگ و علوم تحقیقی جوامع غربی، و ضدیّت با عصر مدرنیته و ضدیّت با دیدگاه راسیونالیسم و سکولاریسم در غرب به چشم میخورد، همان فاکتورهایی که اساس و استراتژی سران نظام جمهوری اسلامی است.● من از شما یک تمنی و خواهش میکنم، که با مسئول سایت ایران گلوبال تماسی بگیرید و در یک و یا چند جلسه پالتالکی از نوشتار و تحلیل های خود دفاع کنید، بصورت Skype تا ما اوّل دریابیم که این خود شما آقای پرچی زاده بصورت فردی هستید که این مطالب را می نویسید و نه ارگان و یا وزارتخانه ای و یا نه انستیوتی، دوّم که ما بتواینم در وقت صرفه جویی کنیم و در بحث شرکت کنیم ، ما هم بصورت همان Skype در جلسه شرکت خواهیم کرد، در سایت ایران گلوبال قانون و شرط هست که هر کس مسئول هست که پاسخگوی مطالب خود باشد. به علّت نداشتن وقت فعلأ به این بحث پایان میدهم.