Skip to main content

با سلام

با سلام
Anonymous

با سلام.
1)دوست عزیز ابتدا شما نام دده قورد قورد را به عنوان سند زبان ترکی آوردید و من پاسخ دادم. شما نوشتید تقسیم بندی جهان بر اساس فرزندان نوح افسانه است(که منهم قبول دارم) ومن همین تقسیم بندی را در کتاب جناب زهتابی آوردم. شما فرمودید شعر سند نیست منهم شعرمنسوب به نظامی(پدر بر پدر....) را آوردم و....
2)بیش از 100 سال است کتابهای با گرایش ترک مدارانه در ترکیه و باکو چاپ میشود و مورد استناد ترک گرایان ایران قرار میگیرد.از این نظر شرایط یکسان است.
3)حداقل در چند سال اخیر بحث فیلتر را قبول ندارم تعداد زیادی کتاب درنفی فرهنگ و تمدن ایران و زبان فارسی چاپ و توزیع شده(کتابهای پورپیرار و کتابهای انتشارات اختر تبریز را ببینید) کدام کشور چنین اجازه ای را میدهد؟ چنین کاری در ترکیه طبق اصل 301 قانون اساسی جرم محسوب میشود.
4)من هم اعتقاد دارم در گذشته و حال ایران کشوری چند زبانه

با محوریت زبان فارسی بوده وهست.با این تفاوت که زبان ترکی(نه مردمان ترک زبان آذربایجان) تازه واردترین زبان کنونی ایران است.
5)مشکل من با زبان ترکی نیست این زبان حتی اگر در ایران قدمت 50 ساله هم داشته باشد متکلمان به آن مانند هر زبان دیگر حق آموزش به زبان مادری را دارند.مشکل من با تحریف و جعل تاریخ و فرهنگ کشورم است که در پی آن ساختن هویت جعلی و دروغین و ملت سازی های بی اساس است.
6)منظورتان از راسیسم و آنتی راسیسم را متوجه نشدم.اما در بحث خودمان اگر کسی آنتی راسیسم باشد یقینا او من هستم.
7)من هم در کامنت قبلی گفتم اگر بخواهیم بحث سالم و سازنده ای داشته باشیم باید از منابع 130 ساله اخیر در کشورهای فارس زبان و ترک زبان صرفنظر کنیم و به منابع دست اول قبل از 130 سال اخیر و یا تحقیقات محققین برجسته (ایران شناس ترک شناس زبان شناس تاریخدان باستان شناس سومر شناس و....) در دانشگاههای معتبر دنیا استناد کنیم اگر مایلید بسم ا... و اگر مایل نیستید شما را بخیر و ما را به سلامت. با تشکر.