Skip to main content

گزارش پنتاگون درباره وزارت

گزارش پنتاگون درباره وزارت
Anonymous

گزارش پنتاگون درباره وزارت اطلاعات رژيم ايران - تحقيقات مشترک کنگره و وزارت دفاع

گزارش پنتاگون درباره وزارت اطلاعات رژيم ايران - تحقيقات مشترک کنگره و وزارت دفاع

رژيم ايران و دستگاه اطلاعاتی آن مجاهدين را جدی ترين سازمان مخالف نظام می دانند

وزارت اطلاعات اعضای سابق مجاهدين را در اروپا عضوگيری کرد و آنها را برای کارزار اطلاعات دروغ عليه مجاهدين به کار گرفت

بعد از جنگ 1991 عليه عراق، وزارت اطلاعات جنگ روانی عليه مجاهدين خلق را به عنوان اصليترين اهداف خود تعيين کرد اما به رغم اينها مجاهدين به عنوان يک سازمان جدی و قابل اتکا سرپا مانده است

جذب يک فرد انگليسی به نام ان سينگلتون و همسر ايرانی او مسعود خدابنده يک نمونه گوياست از اين که وزارت اطلاعات چگونه غيرايرانيها را مجبور به همکاری می کند

ان سينگلتون و خدابنده حاضر به جاسوسی عليه مجاهدين خلق شدند. ان سينگلتون در حين اقامت خود در تهران آموزشها و تعليمات وزارت اطلاعات را فرا گرفت و در زمستان 2002 او سايت اينترلينک را راه اندازی کرد

نهايتاً وزارت اطلاعات ابراهيم خدابنده را هم مجبور به همکاری کرد

رژيم سوريه از نزديک با وزارت اطلاعات همکاری می کند

گزارش پنتاگون درباره وزارت اطلاعات رژيم ايران - تحقيقات مشترک کنگره و وزرات دفاع

از پيش گفتار گزارش:
اين گزارش دربرگيرنده يک نگاه کلی در مورد وزرات اطلاعات و امنيت ايران و ارائه يک ارزيابی همه جانبه در مورد اين سازمان و ويژگيهای آن ساختار و نحوه عضوگيری آن است.

درباره مديران وزارت اطلاعات:
از زمان تأسيس وزارت اطلاعات و امنيت رژيم ايران بسياری از قائم مقامان، رياست هيأت مديره آن را به عهده گرفته اند. اما فقط تعداد کمی چهره های مهم در اين سازمان بودند. يکی از آنها سعيد حجاريان است که از بنيانگذاران اين وزارتخانه می باشد. او مغز متفکر سيستم اطلاعاتی رژيم ايران بعد از انقلاب بود. بعد از تأسيس اين وزارتخانه در سال 1984 معاون ری شهری اولين وزير اطلاعات و امنيت شد و دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی را طراحی و سازماندهی کرد. وقتی فلاحيان يک آخوند تندرو دومين وزير اطلاعات شد، حجاريان اين وزارتخانه را ترک کرد. بعداً حجاريان و ساير افراطيون قبلی در رژيم ايران تشخيص دادند اين رژيم يک بازگشايی سياسی لازم دارد در غيراينصورت جمهوری اسلامی ادامه نخواهد يافت. بنابراين او استراتژيست جلودار برای اصلاحات شد. بعد از رئيس جمهور شدن خاتمی در سال 1997 خاتمی حجاريان را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. در سال 2000 حجاريان هدف ترور تندرو های جناح مقابل قرار گرفت.

سعيد امامی يا سعيد اسلامی مدير دايره امنيتی و بحث برانگيزترين معاون وزارت اطلاعات و امنيت بود زيرا او مسئول عملياتی بود که به نام قتلهای زنجيره يی شناخته می شود و در آن روشنفکران در دهه1990 ترور شدند. او در سال 1977 بورس تحصيلی در آمريکا داشت و زمينه خانوادگی او که وابسته به رژيم شاه بودند سؤالاتی در مورد وفاداری و شايستگی او برای استخدام توسط وزارت اطلاعات و امنيت برانگيخته بود. در دوره ريشهری، امامی يک منصب کليدی در دفتر رياست امور خارجی برعهده داشت اما بعد از آن که فلاحيان وزير اطلاعات و امنيت شد امامی مدير دفتر رياست امنيتی، مدير اصلی اين سازمان شد. سپس يک سری قتل روشنفکران رخ داد که منجر به تحقيقاتی از جانب خاتمی گشت. نقش امامی در اين قتلها فاش شد و او دستگير گرديد.
وزارت اطلاعات بعداً اعلام کرد که امامی خودکشی کرده است.

مصطفی پورمحمدی قبل از اين که منصب رياست اداره ضداطلاعات وزارت اطلاعات و امنيت را در سال 1987 برعهده بگيرد، دادستان کل دادگاههای انقلاب اسلامی در خوزستان و خراسان بود. در سال 1991 معاون رئيس وزارت اطلاعات شد. در سالهای 1997 و 1998 او منصب مديريت اداره امنيتی وزارت اطلاعات و امنيت را برعهده داشت. در سال 2005 در دوره اول رياست جمهوری احمدی نژاد کانديدای اصلی برای وزارت اطلاعات و امنيت بود هر چند که نهايتاً به عنوان وزير کشور برگزيده شد. پورمحمدی در سال 2008 توسط احمدی نژاد به دليل عدم توافقات جدی با او مجبور به استعفا شد.
در هر زمانی مشکل بتوان پرسنل بالای وزارت اطلاعات به جز خود وزير را شناسايی کرد. اما تحت حاکميت دولت کنونی به نظر می رسد فردی به نام گرامی معاون رئيس اين وزارتخانه است و فرد ديگری به نام آهنگران ظاهراً اداره تکنولوژی را پيش می برد.

عضوگيری وزارت اطلاعات در خارج ايران
وزارت اطلاعات رژيم ايران در خارج هم عضوگيری می کند، در سال 1990 تا 1993 اعضای سابق مجاهدين خلق را در اروپا عضوگيری کرد و آنها را برای راه اندازی کارزار اطلاعات دروغ عليه مجاهدين به کار گرفت. مجاهدين خلق يک گروه ضدرژيم جمهوری اسلامی است که در دهه 60 تشکيل شده و نقش مهمی در انقلاب ايران ايفا کرد، اما بعد از انقلاب، به خاطر اختلافات ايدئولوژيکی که با حکومت داشت، رژيم جمهوری اسلامی، مجاهدين را تهديد نظام تلقی کرد. مجاهدين خلق عمليات متعددی عليه رژيم ايران انجام داده است. رژيم ايران و دستگاه اطلاعاتی آن مجاهدين خلق را جديترين سازمان مخالف نظام می دانند. مقر اصلی مجاهدين خلق در کمپ اشرف عراق است.
بعد از جنگ 1991 عليه عراق وزارت اطلاعات جنگ روانی عليه مجاهدين خلق را به عنوان اصلی ترين اهداف خود تعيين کرد. اما به رغم اينها مجاهدين خلق به عنوان يک سازمان جدی و قابل اتکا سرپا مانده است. علاوه بر مجاهدين خلق، وزارت اطلاعات چهره های ديگر اپوزيسيون را در خارج ايران از جمله در بغداد، برلين، دوبی، ژنو، استانبول، کراچی، اسلو، پاريس، رم و استهکلم ترور کرده است.

جذب يک فرد انگليسی به نام ان سينگلتون و همسر ايرانی او مسعود خدابنده يک نمونه گوياست از اين که وزارت اطلاعات چگونه غيرايرانيها را مجبور به همکاری می کند.

ان سينگلتون در اواخر دهه 80 با مجاهدين خلق مرتبط بوده و مسعود خدابنده و برادر او ابراهيم در آن زمان هر دو از اعضای مجاهدين بودند. در سال 1996 مسعود خدابنده تصميم به ترک اين سازمان گرفت. بعد از آن او با ان سينگلتون ازدواج کرد. به فاصله کمی بعد از اين ازدواج وزارت اطلاعات با تهديد به اين که اموال گسترده مادر خدابنده را در تهران ضبط می کند آنها را مجبور به همکاری کرد. سينگلتون و خدابنده حاضر به همکاری با وزارت اطلاعات و جاسوسی عليه مجاهدين خلق شدند. در سال 2002 سينگلتون در تهران با عوامل وزارت اطلاعات که نسبت به سابقه او علاقه مند بودند ملاقات کرد.
ان سينگلتون در حين اقامت خود در تهران آموزشها و تعليمات وزارت اطلاعات را فرا گرفت و به دنبال بازگشت به انگلستان در زمستان 2002 او سايت اينترلينک را راه اندازی کرد.
در سال 2004 سينگلتون نهايتاً برادر همسر خود به نام ابراهيم را بعد از اين که در سوريه دستگير شده و از سوريه به ايران فرستاده شده بود ملاقات کرد. به نظر می رسد که رژيم سوريه از نزديک با وزارت اطلاعات همکاری می کند. نهايتاً وزارت اطلاعات ابراهيم خدابنده را هم مجبور به همکاری با خود کرد.
وزارت اطلاعات ايران در گروههای اپوزيسيون مستقر در خارج نفوذ کرد. وزارت اطلاعات برای کاهش دادن فعاليتهای مجاهدين عليه برنامه اتمی رژيم ايران نيز تلاش کرده است. در سال 2002 سازمان مجاهدين خلق وجود تأسيسات اتمی در ايران در نظنز و اراک را افشا کرد.

گزارش در مورد فعاليتهای وزرات اطلاعات ايران در خارج

تلويزيون سی.ان.ان 4ژانويه 2013 - 15 دی 1391
مجری تلويزيون سی.ان.ان: واشينگتن گفته است اطلاعات جديدی در مورد سرويسهای اطلاعاتی ايران دريافت کرده که گفته است رژيم ايران دهها هزار نفر عامل مخفی دارد وحملات ترور را در سراسر جهان طراحی و نارضايتيها در داخل را سرکوب می کند.
برايان تاد گزارشگر ما اين موضوع را بيشتر توضيح می دهد:

بنا به گزارشی که محققان دولتی از طرف پنتاگون تهيه کرده اند، طرحهای ترور، بمب گذاريهای تروريستی و جنگ سايبری، تاکتيکهايی هستند که در سراسر جهان توسط سرويس مخفی ايران که يکی از بزرگترين و مهاجم ترين عمليات جاسوسی در جهان است به اجرا در می آيند.
در اين گزارش آمده است که وزارت اطلاعات و امنيت ايران 30هزار نفر پرسنل دارد که برای آن کار می کنند. که اين قابل مقايسه با بيش از 100هزار نفر است که 17 آژانس اطلاعاتی آمريکا در استخدام خود داشته است.

برايتان تاد گزارشگر: از زاويه امنيت ملی آمريکا و غرب، خطرناکترين عملياتی که اطلاعات ايران ممکن است انجام بدهد چيست؟

رومائل مارک گريچت، افسر سابق اطلاعات مرکزی آمريکا: خطرناکترين عمليات ترور است، چند دهه است که آنها شبکه هايی را با ساير گروههای تروريستی تشکيل داده اند. بنابراين خود آنها لزوما نياز نيست که وارد اجرا شوند و می توانند پيمانکاری کار کنند. و ديگران را تشويق کنند تا در تروريزم عليه آمريکا وارد شوند.

برايتان تاد گزارشگر: اما روئل مارک گريچت گفته است که اين عمليات اکنون به نيروی قدس واگذار شده است. قدس يک واحد مخفی نظامی ايران است که بخشی از سپاه پاسداران می باشد.
بزرگترين کار وزارت اطلاعات ايران در حال حاضر چيست؟

رومائل مارک گريچت، افسر سابق اطلاعات مرکزی آمريکا:
آنها ابتدا برای سرکوب داخلی به کار گرفته می شوند. آنها خوب می دانند که چگونه مردم را مورد اذيت و آزار قرار دهند.

برايتان تاد گزارشگر: در اين گزارش همچنين آمده است که نيروی قدس در داخل سوريه هم فعال است. قدس از نيروهای بشار اسد پشتيبانی می کند. گذشته از اين گزارش، پيتر کينگ نماينده مجلس آمريکا و مدير کميته امنيت داخلی گفته است، رژيم ايران از جاسوسها در هيأت نمايندگی خود در ملل متحد و در اين جا در دفتر ديپلوماتيک آن در واشينگتن استفاده می کند.
پيتر کينگ اين اظهارات را بعد از آن عنوان کرد که يک توطئه ترور سفير عربستان در آمريکا خنثی گرديد.
آمريکايی ايرانی تبار که در اين توطئه به جرم خود اعتراف کرد گفت او با افراد نظامی ايران کار کرده تا اين توطئه را فرموله کند. بعد از آن بود که پيتر کينگ نماينده کنگره آمريکا خواهان اقدام قوی تلافی جويانه عليه ديپلوماتهای رژيم ايران گرديد.

پيتر کينگ: ما بايد از شر همه آنها يا بخشی از آنها در آمريکا خلاص شويم و آنها را اخراج کنيم، و با اينکار علامتی واضح به آنها بدهيم.

نگاهی به سوابق مزدوری جاسوس انگليسی وزارت اطلاعات و دو مأمور «شيطان بنده» ديگر که در پژوهش پنتاگون افشا شده اند

جاسوس انگليسی اطلاعات آخوندی ان سينگلتون، و دو مأمور ديگر وزارت اطلاعات، مسعود خدابنده و ابراهيم خدابنده که در پژوهش پنتاگون جزييات عضوگيری آنها توسط دستگاه اطلاعاتی و امنيتی حکومت آخوندی عليه مجاهدين خلق ايران برملا شده است به طور خاص عليه پايداری اشرف توسط ديکتاتوری آخوندی مصرف شده اند.

رهنمود استراتژيکی عليه سازمان مجاهدين خلق ايران منتشر شده در خبرگزاری رسمی حکومت آخوندی بتاريخ 25آذر 1382 از روز اول چنين بود:
- بايد در اين مسير ابزار ديپلوماسی رسمی يعنی وزارت امور خارجه با ابزار ديپلوماسی امنيتی يعنی وزارت اطلاعات هماهنگ با يکديگر عمل کنند.
- هدف محوری جمهوری اسلامی ايران می بايست پاک کردن و حذف صورت مسأله اين تشکيلات تروريستی باشد.
- اثرات ناامنی و منفی اين گروهک نه تنها امنيت داخلی ايران، بلکه امنيت منطقه را به خطر می اندازد.

از سال 82 تا امروز به قول استراتژيستها ابزار ديپلوماسی رسمی يعنی وزارت امور خارجه با ابزار ديپلوماسی امنيتی يعنی وزارت اطلاعات در تلاش بوده و هستند و تقريباً همين ماه پيش بود که خبرگزاری حکومتی ايسنا 29آبان 91 نوشت: «به گزارش خبرنگار ايسنا منطقه لرستان، ابراهيم خدابنده در نشست پرسش و پاسخ دگرديسی در فرقه تروريستی منافقين با دانشجويان در دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد، ملاقاتی با کوبلر نماينده سازمان ملل در عراق داشتم که ايشان گفتند در قرارگاه ليبرتی با حدود 100نفر از اعضای سازمان صحبت کرديم و از آنها پرسيديم که می خواهيد از سازمان خارج شويد؟ آنها گفتند نمی خواهيم خارج شويم. و می خواهيم در سازمان بمانيم. من به ايشان گفتم مطمئنيد آن افرادی که با آنها صحبت کرده ايد اصلاً می دانند خارج از سازمان يعنی چه؟

کسی که 20سال در اشرف بوده است چه ايده ای خارج از سازمان می تواند داشته باشد و کسی که 20سال يک فضای جهنمی نسبت به خارج از سازمان در ذهنش ايجاد شده مشخص است که با 10دقيقه حرف زدن نمی تواند از سازمان خارج شود».

در اين فاصله 10ساله حکومت آخوندی مأموران لاحق خود را تحت عنوان اعضای سابق مجاهدين تا توانسته عليه پايداری اشرفيان قهرمان مصرف کرده است.