Skip to main content

فرصت طلبان؛ دگم اندیشان و

فرصت طلبان؛ دگم اندیشان و
Anonymous

فرصت طلبان؛ دگم اندیشان و حقایق را به نفع اهداف ائدولوژیک شان وارونه جلوه دهنده گان؛ همه و همه؛ همه جا و در تمامی جریانات هستند. اما اگر خط فکری یا جریان سیاسی اجتماعی دارای خطوط و چهارچوب های مشخصی باشد هیچ کدام از اینها موثر واقع نخواهند شد. طبیعتا طرز فکر انسانها می تواند عوض یا اصلاح شود. همه مثل مصداق این مثل " سخن مرد یکی است " نیستند که حتی اگر اشتباهاتی را در خط فکری یا ائدولوژیک خود یافتند دگم اندیشانه بر آن پا فشارند. طبیعتا این اصلاح و تغییر نیز چهارچوبی دارد و هر روز به شکلی در آمدن ها و تغییرات 180 درجه ای جای کمی تامل دارد. ولی نمی توان انسانها را صرفا به جهت تغییر عقیده مجرم تلقی نمود یا مشکوک شد مگر اینکه در این زمینه دلایل منطقی وجود داشته باشد.
از طرف دیگر مهمتر از همه این است کسانی که دارای افکار سیاسی و فعالیت سیاسی هستند بهتر است شفاف با و با نام و نشان خود بنویسیند

خصوصا اگر در داخل ایران فعالیت ننموده و خطری بالفعلی آنها را تهدید نمی نماید. چون کسانیکه با نام مستعار فعالیت می نمایند به سادگی می توانند هویت خود را عوض نمایند؛ بدون آنکه زیر ضرب قرار بگیرند و بازخواست شوند. از طرف دیگر بالطبع در مورد نوشته ها و عملکردهای خود نیز مسئول نخواهند بود و باز خواست نخواهند شد.هر از گاهی شاهدیم که اسمهای مستعار رشدی قارچ گونه پیدا می نمایند و نوشته هایی تخمینا با مذمون واحد از سوی ده ها اسم مستعار نوشته می شود. یعضا به طورمعجزه آسا با خود مکاتبه نیز می نمایند!... / البته شاید اگر این فرصت طلبان مورد نظر در دفاع از پان ایرانیزم یا اینتر ناسیونالیزم فارس محور؛ بر علیه هویت و زبان تورکی آذربایجان می نوشتند شاید کسی کاری بکارشان نداشت چرا که در آن صورت روشنفکر؛ فرهیخته؛ انسان دوست؛ دموکرات جدیدا "برابری خواه" تقدیم می شدند. لذا مشکلات فراتر از فرصت طلبی احتمالی ( نظر به نظر نویسنده) است و اگر بخواهیم مته به خش خاش بگذاریم سخن به درازا می کشد .... .