Skip to main content

دوستان، با سلام و سپاس از

دوستان، با سلام و سپاس از
Anonymous

دوستان، با سلام و سپاس از عنايتتان، بنده‌ هم از مذاکرات پ.ک.ک. با دولت ترکيه‌ بسيار استقبال می‌کنم. اگر توجه‌ بفرمائيد اتهام ارتکاب مستقيم اين قتلها را متوجه‌ دولت ترکيه‌ نکرده‌ام. می‌دانيم که‌ ناسيوناليستهای ترکيه‌ بسيار با صلح با مردم کردستان مخالفند. اينان در ارتش و در ميت ترکيه‌ نفوذ فراوانی دارند. دولت آقای اردوغان از سوی راستگرايان و ناسيوناليستها سخت تحت فشار است. از اين نظر می‌توان گمانه‌زنی کرد که‌ اين کار کار آنهاست. همچنين دولت ايران هم از اين مذاکرات سخت به‌ وحشت افتاده‌ است. حل مسأله‌ کرد در ترکيه‌ امرا دمکراسی را همچنين در ايران بسيار پيش خواهد برد، باعث نزديکی بيشتر روشنفکران کرد و ترک خواهد شد و افق يک نظام فدرال را روشن‌تر خواهد نمود. مصالح کرد و ترک در ترکيه‌ در گرو حل مسالمت‌آميز کشمکش کردستان با ترکيه‌ است. از آن با تمام نيرو پشتيبانی می‌کنم و ...

و خطاب به‌ پ‌ک‌ک نوشته‌ام که‌ مذاکرات را قطع نکند.

زمانی دکتر قاسملو پيش‌بينی کرد که‌ اولين جايی که‌ مسأله‌ی کرد را حل خواهد کرد، ترکيه‌ خواهد بود. اين را زمانی گفت که‌ گفتن واژه‌ی "کرد" در ترکيه‌ جرم کبيره‌ بود و کسی چون عزيز نسين، افتخار ادبيات جهانی را به‌ خاطر کاربرد کلمه‌ی "کرد" 5 ماه‌ زندانی کردند.
به‌ هر حال از صميم قلب اميدوارم حل مسأله‌ی کرد دست کم در مسير و کانالی دمکراتيک قرار گيرد.

در ضمن اينکه‌ ضاربان "کرد" بوده‌اند يا نبوده‌اند، فرقی در نفس مسأله‌ نمی‌کند. بيشتر رهبران کردستان را افرادی ترور کرده‌اند که‌ زبان کردی داشته‌اند، اما عامل دستگاه‌ اطلاعاتی رژيم ايران بوده‌اند. از همزبان‌بودن برای ايجاد نزديکی و کسب اعتماد بهره‌ گرفته‌ می‌شود. اين افراد به‌ مفهوم سياسی در چهارچوب مقوله‌ی "کرد" نمی‌گنجند.

اميدوارم توضيح بنده‌ قدری شما را راضی کرده‌ باشد.
ارادتمند
ايرانپور