Skip to main content

دولت تورکیه با مساله کوردهای

دولت تورکیه با مساله کوردهای
Anonymous

دولت تورکیه با مساله کوردهای خود مواجه است و هیچ شکی نیست. اما اگر شما کمی به رسانه های تورکیه توجه و دقت می کردید این چنین بی محابا به ان دولت نمی تاخید.

اردوغان بالافاصله خواهان تحقیق موضوع شد. تمام رسانه های تورکیه تمام تظاهرات تشیع جنازه و حتی سخنان مردم حاضر در فرانسه را پخش می کرد و حتی مصاحبه می کرد. جالب اینجاست که همین کار را یک شبکه خبررسانی معروف فارسی هم انجام داد یعنی به داخل جمعیت تظاهرات کننده رفت و دو مصاحبه ای که کرد، کاملا بر ضد دولت تورکیه بود که خلی جای سوال است! در حالی که رسانه های دیگر کشورها چیز دیگری را نشان می داد!!!
در ضمن گروه پ کاکا یک کروهک تروریستی است که اکثر کشورهای دنیا هم آن را به عنوان یک گروه تروریستی می شناسند. متاسفانه شما احتمالا اخبار جنایات این گروه را در ترکیه نمی بینید.
نمی خواهم از عملکرد گروههای مسلح در ایران دفاع کنم اما تمام گروه های مسلح مخالف در داخل ایران معمولا فقط افراد نظامی سپاهی را هدف قرار می دهند مثلا در جریانات بلوچستان، اما پ کاکا یک گروه بی رحم است و روزی نیست که کشتار مردم عادی در شهرهای تورکیه توسط این گروه انجام نشود. اما دولت اردغان هر بار خواسته انها را به رسمیت بشناسد و مذاکره کند دست های پنهانی نمی گذارند این کار انجام شود.
بنده این ها را به عنوان یک شخص عادی و آگاه از مسائل تورکیه و تا حدودی کوردها در دو کشور می گویم . کوردها در تورکیه اگر واقعا اهل مذاکره باشند فضای سیاسی این کشور آمادگی این کار را دارد و اخیرا آگاهی از حقوق کوردها نیز بین عموم مردم تورک آن کشور ایجاد شده است.