Skip to main content

هم ميهن ارجمند و ميهن‌پرور و

هم ميهن ارجمند و ميهن‌پرور و
Anonymous

هم ميهن ارجمند و ميهن‌پرور و گرامي‌ام، با درود فروان- اگر نيك بنگري خانواده‌ي پهلوي نيز ترك تبار بودند، اما اينان نمي‌خواهند بپذيرند كه تمامي تركان ايران در درازاي تاريخ حضور خود در ايران، جز پارسي گرايي و ايران گرايي منشي ديگر نداشتند. براي نمونه بنیان گذارغزنوی ها، سبکتکین بن قرابجکم، كه از غلامان ترک سابق سامانیان محسوب میشد، بعدها در اقدامی ایران گرایانه با نسب نامه ای مجعول، تبار خود را به پیروز پسر یزدگرد سوم ساسانی رساند. ببينيد تئوريسن نامدارشان دكتر جواد هيئت چه مي‌گويد««...زبان فارسی از خارج از ایران، یعنی از آن طرف جیحون به وسیلة ترکان غزنوی وسلجوقی به ایران آمده وبا قدرت سلاطین ترک، زبان رسمی و ادب ایران وآسیای صغیر وهندوستان گردیده و بعدا هم با همکاری شعرای کلاسیک ترکزبان به این پایة ادبی رسیده است...مانند مثنوی مولوی و دیوان غزلیات شمس و دیوان نظامی گنجه ای، خاقان شروانی

و قطران تبریزی و امثال آنها .....» فرض محال میگیریم گفته های ایشان درست باشد.بسیار خوب، پس اساسا زبان فارسی (دری)چه پیوندی به مردم استان فارس دارد ؟آخر آدمی با اینهمه تحریف و تناقض چه کند ؟
اگر پادشاهان ترک اینچنین کردند بنابراین شونیزم "که البته معنی آن را نمیدانند" چه ارتباطی به غیر تركان دارد، خود کرده را تدبیر نیست. اصولا کدامین دست خائن در پشت پرده تبعیض۸۰۰ ساله نهفته است. با نظریه فوق ثابت می شود از۸۰۰–۷۰۰ سال پیش تا کنون، نسبت به تركان در ایران تبعیض صورت گرفته است و چه عجب که خود تركان در آن نقش اصلی را بازی کرده اند. یعنی ترکها خود شوونیست پارسی بودند و پارسیان به صورت مخفی آنان را ترغیب و تشویق به فارسی گویی و ایران گرایی در ایران و حتی آسیای صغیر و هندوستان کرده اند!