Skip to main content

سیاستی کاملا مشابه با آنچه در

سیاستی کاملا مشابه با آنچه در
Anonymous

سیاستی کاملا مشابه با آنچه در در خوزستان در حال اتفاق است از زمان شاه دیکتاتور در منطقه ی ترکمن صحرا شروع شد که طی آن سیستانی ها به بهانه خشکسالی به منطقه تورکمن صحرا کوچانده شدند. این سیاست در دوران جمهوری اسلامی با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده است.دیدید که وقتی یزد و کرمان دچار خشکسالی شد، آب زاگرس را به آنجا کشیدند و نگذاشتند که ترکیب جمعیتی آنجا تغییر کند.ایا در مورد سیستان هم که جمعیت کمی دارد نمی توان چنین سیاستی به کار بست؟
هم اکنون آمار سیستانی ها از بومی های فارس و تورکمنهای بومی در منطقه گلستان افزون شده. و پست های مهم و امنیتی در قبضه این مهاجران است و به تازگی ادعاهای جدید مطرح می کنند از جمله این که تورکمنها در این منطقه بومی نیستند(هزاران اثر و کتاب درباره اثبات حضور تورکمن ها در این منطقه از حداقل زمان اشکانیان وجود دارد،

به عنوان مثال یک مورد که مربوط به حدود 700 سال قبل است که تیموردر حال عبور از رود اترک از تورکمنهای منطقه کمک خواسته بود و برای عبور از سرزمین تورکمنها که بین رود اترک و منطقه طبرستان(مازنران امروزی بوده) از تورکمنها به علت نیروی نظامی آنها، اجازه خواسته بود) !!