Skip to main content

امروز در آیینه تاریخ ایران

امروز در آیینه تاریخ ایران
Anonymous

امروز در آیینه تاریخ ایران باستان

امروز 21 اسفند 1391مصادف با 11 مارس 2013 است. 2500 سال پیش در چنین روزی، فیلسوف و دانشمند بزرگ ایرانی "قالتاق مغ مغ " در روستای تخت جمشید دیده به جهان گشود. او فیلسوف، شیمیدان،پزشک ریاضی دان و فیزیکدان بزرگ دوران خود بود. اولین بار او بود که نیروی برق را کشف را کرد منتها به دلایلی از جمله این که مایل نبود اقوام تورک و عرب از آن سر در بیاورند، مستندات این کشف خود را زیر یک تخته سنگ در همان نزدیکی های تخت جمشید مدفون کرد. که به هر حال افتخاری بزرگ برای ایران و آریایی رقم زد.
2400 سال پیش در چنین روزی آریایی ها برای اولین بار بزرگترین کانال آبی دنیا را بین دریای عمان و دریاچه خزر حفر نمودند. بعد از این قوم باهوش، اولین بار این مصری های وابسته به غرب بودند که در سال 1869توانستند در کانال سوئز چنین کاری را بکنند.
2350 سال پیش در چنین روزی، اولین فضانورد ایرانی به نام " چاخان جان زر زر" پا به کره ماه گذاشت و از آنجا به کره مریخ ، مشتری، ونوس و چند تا سیاره کوچک و بزرگ رفت. بعد از آن تا مدتها فضانوردان آریایی بین زمین و ماه و مریخ و گاهی خورشید در رفت و آمد بودند. نقش برجسته ای در بیستون که به تازگی کشف شده نشان می دهد که اتوبوس های فضایی متعلق به یک شرکت فضایی به نام "آریاکو" ظرفیت حمل 100 فضانورد را داشته است. پیشرفت های عظیم این قوم اصیل آن چنان شگفت انگیز بوده که دانشمندان ناسا با شنیدن فقط تیکه ای از آن از تعجب بر جای خود میخ کوب شده اند(البته گزارش های مستقل تاکید کرده اند که بعد از مدتی لبخند تمسخر از لبان این دانشمندان که جملگی متعلق به ملیت های گوناگون دنیا بوده اند محو نمی شده است !!!) منتها این پیشرفت عظیم بشری توسط این قوم، با حمله اعراب نابود شد و امروزه فقط عده ای پان فارس زحمت یادآوری آن مسافرت های فضایی با شکوه را برای دیگر ملل ایرانی می کشند.
1401 سال پیش تقریبا چند ماه قبل از حمله اعراب به سرزمین ایران، طبیب بزرگ ایرانی " مارمولک دووو دووو" دیده از جهان فرو بست. او کاشف اولیه تمام واکسن ها و روش های درمانی بود که از زمان وفات او تا کنون دوباره توسط ابنا بشری کشف شده است. او واکسن کزاز، سل، هپاتیت و.. را کشف نمود.منتها در زمان حمله اعراب تمام انچه او کشف کرد به طرز مشکوکی محو شد به نحوی که تلاش پان فارس ها برای کشف و یا حداقل جعل تاریخی این ماجرا در زیر گل و لای مدفون در تخته جمشید و تخته بیستون بی فرجام مانده است. اما یک عده از آنها حقه جدیدی را برای جعل مستندات کشف او پیشنهاد داده که ظاهرا در حال بررسی است.
1400 سال پیش در چنین روزی درست یک روز بعد از حله اعراب به ایران، " کوروش موتور" مهندس نابغ ایرانی دیده از جهان فرو بست. پزشکان علت مرگ او را استشمام بیش از حد دود خروجی از موتوری بنزینی با راندمان 90 درصد ذکرکرده اند که او خود اختراع کرده بود. منتها اعراب با ظن غنیمت بودن دستگاه اختراعی او، آن را با ضربات شمشیر به چند قسمت مساوی تقسیم کردند و با خود به مدینه بردند و این چنین یکی از نشانه های تمدن آریایی را محو کردند.