Skip to main content

با سلام

با سلام
Anonymous

با سلام
گزارش از تظاهرات بیش از هزار اهوازی یا هزاران اهوازی در بروکسل با واقعیت تظاهرات انجام شده مطابقت ندارد. اینکه مردم هر منطقه ایران دارای حق و حقوقند و جمهوری اسلامی بشدت به نقض حقوق مردم در سراسر ایران از جمله اهواز دست می زند بر کسی پوشیده نیست.والله بنده هم در آن تظاهرات حضور داشتم. در آن تظاهرات جمعیت در حدود ۴۰۰ نفر بود و از میان ۴۰۰ نفر بسیاری نه تنها اهوازی نبودند بلکه از مردم عرب دیگر کشورها(بحرینی، عراقی، الجزایری،.

والله بنده هم در آن تظاهرات حضور داشتم. در آن تظاهرات جمعیت در حدود ۴۰۰ نفر بود و از میان ۴۰۰ نفر بسیاری نه تنها اهوازی نبودند بلکه از مردم عرب دیگر کشورها(بحرینی، عراقی، الجزایری،... و نیز از کردهای پزاک، حزب دمکرات کردستان ایران، کومله طرفدار جناح ایلخانی، پ.کاکا، از کردهای سوریه که در کمیته کردها در بلژیک متشکل هستند و نیز تعدادی بلوچ، ترکمن، آذری و ... بودند. اگر با صحبت های من موافقت ندارید لطفا به فیلم سایت الاحواز مراجعه کنید. از اول تا آخر تظاهرات فیلمبرداری شده است. و حتی شما می توانید براحتی جمعیت را بشمارید.

تظاهرات گسترده در بروکسل - فیلم
http://www.ahwazna.org/detailsf.php?recordID=۴۲۳۴

دوم در این تظاهرات از مردم دیگر مناطق ایران که غالباً در بروکسل زندگی می کنند تعدادی نیز شرکت داشته اند. البته الاحواز در بلژیک چند نفر بیشتر نیستند. و بسیاری از کشورهای دیگر برای شرکت در تظاهرات ۸ مارس آمده بودند. در صورتی که اهوازی ها یا کلاً عرب های ایرانی مقیم بلژیک تعدادشان قابل توجه است اما در تظاهرات مذکور اصلا شرکت نداشته اند. فقط از کمیته کردهای مقیم بلژیک و تعدادی از آذری های مقیم این کشور در تظاهرات مذکور حضور داشته اند. در این زمینه باز شما را به گزارش سایت الاحواز دعوت می کنم:

http://www.ahwazna.org/detailsf.php?recordID=۴۲۴۵

و آخر اینکه خود دعوت کنندگان به تظاهرات بر علیه حکم اعدام جوانانی که در شهر اهواز اعدام شدند یا به اعدام محکوم گشته اند و نیز دیگر جوانان دیگر مناطق دست به سازماندهی برای برگزاری چنین تظاهراتی زده اند. و از احزاب دیگر مناطق ایران هم دعوت بعمل آورده اند که در تظاهرات آنها شرکت کنند. بنابر این اطلاق اینکه این تظاهرات اختصاص به اعراب مقیم شهر اهواز دارد جای صحبت است! در این زمینه لینک دعوت به تظاهرات الاحواز را در زیر می آورم.

دعوت به راهپیمایی در مقابل پارلمان اروپا در بروکسل
http://www.ahwazna.org/detailsf.php?recordID=۴۲۱۵

و جهت اطلاع شما نیز تذکر دهم که در این تظاهرات بعضی از احزاب مذهبی و حزب اللهی غیر ایرانی نیز شرکت داشتند و پلاکاردهای خودشان را نیز بدست داشتند. و حتی شعار الله اکبر را نیز در بخش هایی از تظاهرات می دادند و می خواستند که همه این شعار را سر دهند که برخی از کردهای مترقی ایرانی اعتراض کردند و آنها کوتاه آمدند.
نتیجه گیری- یکی از کارهای که یک نویسنده یا گزارش دهنده می بایست بکند این است که در خبر رسانی و گزارش دهی واقعیت روی داده را انعکاس دهد و نه برای ثابت کردن نظرات خود بدروغ متوسل شود و اطلاعات و آمار نا دقیق به خوانندگانی که در آن تظاهرات حضور نداشتند، بدهد. در مقالات یا گزارشاتی که در سایت اخبار روز و ایران گلوبال از این تظاهرات آورده یا نوشته شده است بارها اطلاعات غلط و نادرست و ناکافی به خوانندگان داده شده است. و معلوم نیست نویسندگان چنین گزارشاتی بدنبال چه سیاست هایی هستند؟
بیش از این عرضی نیست
محمد از بروکسل
۱۳ مارس ۲۰۱۳