Skip to main content

جناب برزویه طبیب با تشکر از

جناب برزویه طبیب با تشکر از
Anonymous

جناب برزویه طبیب با تشکر از جواب شما.
از شما که خود را مدرن می دانید و نه قرون وسطایی بعید است که اینطور برخورد کنید. ایراد من به شما ایران ساختاری بود. من هیچ مشکلی با این ندارم که گروهی از مردم خودشان را ملت بدانند یا ندانند. اشکال من با کسانی است که فکر می کنند خودشان بتنهایی "مردم"اند. همه ایراد من به استدلال شما بود، و نه به محتوای حرف شما (که البته آنرا هم از ریشه غلط می دانم) شما در استدلا وجود ملت ترک می فرمائید: «اقای محترم وقتی شخصی جوکی را با این جمله آغاز کرد که ..ترکه رفت پیش فارسه و.....ورگ های گردن یکی متورم شد و صدای قهقهه دیگری بلند شد ، یعنی عرق ملی ترکی و بنابراین ملت ترک وجود دارد» یعنی سازمان ملل از این به بعد باید در تمام نهادهای حقوق بین‌الملل خودش را تعطیل کند و برای داوری در درگیریهایی نظیر بالکان چند نفر را بفرستد تا ببینند آیا کسی بر علیه کس دیگری جوک می‌گوید

یا نه، و اگر جواب مثبت است یکی می خندد و رگهای آنیکی متورم می شود یانه! به همین سادگی!
دوست عزیز! ما در ایران یک فرهنگ عقبمانده ریشه دار داریم که از تبعیض بر علیه بهائیان و بی دینان شروع می شود و با تبعیظ بر علیه دگرباشان جنسی و زنان ادامه پیدا می کند و می رسد به تبعیض زبانی (و نه قومی. تبعیض قومی از آن دروغهای شاخدار است که فقط به ذهن قومگرایان و نژادپرستان خطور می کند) که به نظر من اهمیت تبعیض زبانی در برابر تبعیضهای دیگر شاید در مقام دهم و یازدهم هم نباشد. بهائیان حق زندگی ندارند، زنان نصف مردها حساب می شوند، دگرباشان جنسی را تعقیب و تحقیر می کنند و می کشند و ... . این بلاها بسر کسانی که زبانشان فارسی نیست به صرف فارس نبودنشان نمی آید.
ما باید بر علیه همه این تبعیضها مبارزه کنیم. ولی این شیوه استدلال شما نه تنها کمکی به حل موضوع نمی کند، که باعث لوث شدن و به مسخرگی کشیده شدن آن هم می شود و باعث می شود دیگر کسی خواسته های برحق را هم جدی نگیرد.
موفق باشید