Skip to main content

سی.ان.ان: نيروهای آمريکايی از

سی.ان.ان: نيروهای آمريکايی از
Anonymous

سی.ان.ان: نيروهای آمريکايی از عراق رفته اند اما خونريزی ادامه دارد
متحصنان استان صلاح الدين در تلاش برای برکناری کوبلر

همزمان با دهمين سالگرد حمله به عراق به رهبری آمريکا، تلويزيون سی.ان.ان در گزارش مبسوطی از وضعيت عراق، گفت: نيروهای آمريکايی از عراق رفته اند اما خونريزی ادامه دارد. اکنون، فراتر از بی شمار جانهايی که از دست رفته اند، بحث جديدی وجود دارد در مورد اين که آمريکا چه ميزان پول را، که سعی داشت با آن، کشور را بازسازی کند، در عراق به هدر داده است.
سی.ان.ان افزود: حدود 8ميليارد دلار از 60ميليارد دلاری که کنگره برای بازسازی عراق اختصاص داده بود، گم شده است. عراقيها هيچ حساب و کتابی از اين که چه بر سر ميلياردها دلار که توسط آمريکا به عراق ارسال شد، آمده ندارند. نماينده کنگره، هنری واکسمن، می گويد چگونه می توان تصور کرد، کسی 360تن پول نقد را به يک منطقه جنگی ارسال کند.
سی.ان.ان 60ميليارد دلار را نوک کوه يخ از هزار ميليارد دلاری که آمريکا در عراق هزينه کرده، توصيف کرد.
گزارشگر سی.ان.ان از عراق گفت: بايد به بهايی که عراقيها برای اين جنگ می پردازند توجه کرد، جنگی که آنها در آن مطلقاً نقشی نداشتند. بحث بر سر بيش از 110هزار عراقی است که کشته شده اند. بحث بر سر تجزيه تمامی يک جامعه است، خشونتی که در اين جا براحتی رخ می دهد، خيلی با آنچه که عراقيها در دوران صدام حسين تجربه می کردند، متفاوت است. گروه های افراطی مذهبی، حتی آرايشگاهها را هدف قرار می دادند. در تمامی کشور، هر چيزی که هر کسی فکر می کرد واقعی و طبيعی است، به طور کامل از آنها گرفته شده و حتی همين امروز، اوضاع به هيچ وجه امن و باثبات نيست. اين فساد در تک به تک هر سطحی در عراق که بتوان تصور کرد، وجود دارد.
گزارشگر سی.ان.ان افزود: عراق صادرات نفت خود را، به خصوص در سالهای اخير به طور قابل توجهی بالا برده، اما مقدار خيلی کمی از آن پول به مردم می رسد. خدمات پايه يی هنوز در وضعيت بسيار اسف انگيزی است. فساد بقدری است که ميزان زيادی از آن پولها به نحوی به احزاب سياسی منتهی می شود يا صرف دستاوردهای شخصی کسانی می گردد که در قدرت هستند. ما با معاون کميته پارلمانی امانتداری صحبت کرديم، خود او هم اذعان داشت که اين، تنها يک کميته تشريفاتی است. اما اگر آنها بخواهند به طور واقعی افراد را محاکمه کنند و بتوانند آنها را تحت تعقيب قرار دهند، تقريباً تک تک وزرا، معاونين و مديران، خود را در پشت ميله های زندان خواهند يافت. خيلی از جوانان نيز در اين جا در تکاپوی پيدا کردن کار هستند، زيرا آنها می گويند اگر مبانی اين فساد را نپذيرند و تن ندهند، وسط خيابان رها می شوند.
کميته های هماهنگی تحصنهای استان صلاح الدين اعلام کردند که دست به بسيجی زده اند که در آن از دبيرکل سازمان ملل خواستار تغيير نماينده اش در عراق مارتين کوبلر شده اند.
تلويزيون التغيير با اعلام اين خبر گفت: متحصنان معتقدند کوبلر بر تخلفات حکومت مالکی سرپوش می گذارد و وجدانش را فروخته است و جانبدار مالکی شده است.
ناجح الميزان، سخنگوی رسمی جنبش سامرا در مصاحبه با تلويزيون التغيير گفت: همدستی کوبلر با حکومت عراق و رژيم ايران شناخته شده است. کوبلر هيچ اشاره يی به دخالتهای رژيم ايران در عراق نمی کند. کمپ ليبرتی هدف موشک باران قرار گرفته و 8نفر کشته و بيش از صد نفر مجروح شدند. اين دخالت آشکار و دخالت نظامی در امور عراق و در منطقه فرودگاه بغداد است...
گزارش کوبلر را ابتدا قاسم سليمانی می خواند و بعد بان کی مون می خواند. ما الآن در حال جمع آوری امضاء هستيم... هدف کوبلر در گزارشاتش رضايت رژيم ايران و حکومت عراق است... اين فرد جانبدار دولت و جانبدار پروژه رژيم ايران است... در همين حال به گزارش تلويزيون السومريه، جنبش ملی کلدانيهای عراق نيز کوبلر را به جانبداری از دولت عراق متهم نمود و خواستار جايگزينی وی شد.