Skip to main content

پرسشگر بی غرض، لحن نوشتن شما

پرسشگر بی غرض، لحن نوشتن شما
یونس شاملی

پرسشگر بی غرض، لحن نوشتن شما اصلا نشان نمیدهد که بی طرف باشید. و همین که مرا حتی به شورای انقلاب و سران رژیم آخوندی و کاندیدای رئیس جمهوری وصل کرده اید، نشان از هدف تخریب دارد. امیدوارم واقعا مامور نباشید. وگرنه پرسشگر بی طرف برای اطلاع میتواند فقط پرسش کند و پس از دانستن به موضعگیری بپردازد.
بهتر است بدانید که من از 1358و 59 ، یعنی چیزی نزدیک به 2 سال، را با گروهی فعالیت میکردم که از روز اول مخالف سرسخت نظام جمهوری اسلامی بود و خمینی را سمبل تزویر، فریب و استبداد میدانست. این موضوع را با مجاهدین خلق قاطی نکنید که در دو سال اول حکومت اسلامی در نزدیکی به آن

عمل کرده است. اولین بار من در اواخر سال 58 زندانی شده ام و بعد از آن نیز تا خروجم از کشور دهها بار دستگیر و زندانی بوده ام. دوستان هم گروه و حتی کسانیکه در آن گروه فعال نبودند نیز اینک در خارج هستند و یکی از هم سلولی های من در اوایل سال 59، که هم گروه من هم نبود امروز شخص شناخته شده ایست و در خارج زندگی میکند. من بعد از سال 60 فعالیت گروهی نداشته ام و بنیادهای نظری من هم از سال 60 به بعد تغییر کرده است. اما در اینکه جمهوری اسلامی دشمن مردم ایران است، تغییری در فکر من ایجاد نشده است. چندین بار هم بیوگرافی مرا قبل از سخنرانیهایم قرائت کرده اند. اما این نوع نوشتن شما بسیار مشکوک میزند. شما چه کسی هستید، خدا میداند! اما معلوم استکه انگیزه سالمی ندارید. و گر نه این طرز پرسشگری بی طرفانه نیست. بستن دم "بی طرفی" به اسمتان ماهیت رفتار شما را نه تغییر میدهد و نه کتمان میکند. چون بسیار مشکوک به نظر میرسید، لزومی به توضیح بیشتر این نمی بینم.