Skip to main content

1388/11/6

1388/11/6
Anonymous

1388/11/6
پيشنهاد 100ميليون دلاری رشوه توسط آخوندها، برای منتسب کردن واقعه حلبچه به مجاهدين، افشا شد...........

خليل الدليمی وکيل رئيس جمهور سابق عراق به العربيه گفت رژيم ايران به هيأت وکلای مدافع صدام حسين پيشنهاد 100ميليون دلار رشوه داد تا واقعه حلبچه را به گردن مجاهدين خلق بيندازند.
وی افزود: اسناد محکم و قانونی دارد که نشان می دهد رژيم ايران حلبچه را با گاز سانيت بمباران کرد
خليل الدليمی به شبکه العربيه گفت: اطلاعات آمريکا، (برای تحقيق در اين مورد) يک تيم به فرماندهی يکی از ژنرالهايی که نمی خواهم نام او را ببرم، فرستاد. وی نمونه هايی از خاک و زراعت آسيب ديدگان را مورد آزمايش قرار داد و معلوم شد که گاز سانيت به کار گرفته شده است. او می دانست عراق اين گاز را در اختيار ندارد.
دليمی با تأکيد بر اين که اين اسناد قانونی هستند گفت ولی چون متعلق به هيأت وکلای مدافع است نمی توانيم آنها را فاش کنيم.
وی افزود: مقامهای رژيم ايران ”با وکيل حاتم شاهين و بعضی از اعضای هيأت دفاع از صدام ملاقات کردند و به آنها 100 ميليون دلار پيشنهاد کردند تا در مقابل، از واقعه حلبچه صحبتی نکنند و آن را به گردن مجاهدين بيندازند.
درارتباط با اين خبر ,ماده 54 بخشی از بيانيه شورای ملی مقاومت ايران درمردادماه سال 1385در زير آورده ميشود:

ماده 54بيانيه شورای ملی مقاومت ايران:
در 5مهر 84 امانوئل لودو، وکيل فرانسوی و عضو هيأت وکلای مقامهای سابق عراق، درتلويزيون «آرته» فرانسه از يک فقره از توطئه چينيهای شگفت انگيز رژيم آخوندی عليه مجاهدين پرده برداشت و گفت: سفير رژيم ايران در فرانسه به او پيشنهاد کرده که هم رژيم و هم عراق از متهم کردن يک ديگر در مورد بمباران شيميايی حلبچه اجتناب کنند و در عوض هر دو طرف اين اقدام را به مجاهدين منتسب نمايند.

تقريباً 5ماه بعد، پيشنهاد 120 ميليون دلار رشوه از سوی رژيم آخوندی به همين منظور در تلويزيون ابوظبی فاش شد: «خليل الدليمی رئيس هيأت دفاع از صدام حسين گفت: ايران پيشنهاد مبلغی بالغ بر 20 ميليون دلار به هيأت دفاع صدام حسين در امان پايتخت اردن و همين طور پيشنهاد مبلغی بالغ بر 100 ميليون دلار به بخشی از اعضای تيم دفاع صدام حسين در پاريس کرده بود تا در مورد قضيه حلبچه صحبتی نشود و بمباران شيميايی حلبچه به گردن مجاهدين خلق انداخته شود» (تلويزيون ابوظبی-29بهمن 84).
سازمان مجاهدين در مهر سال83 فاش کرده بود که رژيم آخوندی درصدد است با پول کلان وکلايی را به استخدام در آورد که حاضر باشند جنايتهای رژيم در حلبچه را در دوران جنگ 8ساله به مجاهدين نسبت بدهند (اطلاعيه 28مهر1383).