رفتن به محتوای اصلی

ژانویه 2024

زندانیان بند ۶ اوین در اعتراض به اعدام‌ها اعتصاب غذا کردند

بنابر گزارش‌های رسیده از زندان اوین ایران، زندانیان سیاسی بند ۶ این زندان در اعتراض به اعدام‌های چند روز گذشته ضمن محکوم کردن «این جنایت و اقدام غیر انسانی» اعلام کرده‌اند «از امروز چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ دست به اعتصاب غذا» می‌زنند.

در بند ۶ زندان اوین علاوه بر زندانیان جرایم مختلف، تعدادی از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ و فعالان سیاسی زندانی هم حضور دارند.

تنش یا نرمش؛ بازی کلمات بین تهران و واشینگتن نشانگر چیست؟

گزینه‌های پیش‌روی جو بایدن در پاسخ به حملات کتائب حزب‌الله چه بود و چه تصمیمی گرفت؟ چرا کتائب حزب‌الله عملیات حمله به مقرهای آمریکایی را متوقف کرد و تند شدن زبان جمهوری اسلامی در دادن پاسخ‌کوبنده به هرگونه حمله احتمالی، چه چیزی را نشان می‌دهد؟

گسترده‌تر شدن اعتراضات کشاورزان در کشورهای اروپایی

اعتراضات کشاورزان در بسیاری از کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد. رسانه‌ها گزارش دادند کشاورزان معترض در کشورهای فرانسه، بلژیک و ایتالیا تعدادی از جاده‌ها و بزرگراه‌ها را با تراکتور مسدود کرده‌اند تا نارضایتی خود را از سیاست‌های اتحادیه اروپا به نمایش بگذارند.

ایران در ضربات پنالتی سوریه را شکست داد اما «زخمی» به دیدار ژاپن می رود

ایران موفق شد در ضربات پنالتی سوریه را شکست دهد و در حالی که در دقایق پایانی وقت‌های قانونی۱۰ نفره شده بود پیروز شود اما بدون مهدی طارمی به علت اخراج و شجاع خلیل‌زاده به علت دو کارت زرد، به دیدار ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی برود.

امیرعبداللهیان از آمریکا خواست بر «راه حل سیاسی» تمرکز کند+ویدئو

در واکنش به اظهارات مقام‌های آمریکایی، وزیر خارجه ایران گفته است «آمریکا باید زبان تهدید و فرافکنی را متوقف کند و بر راه‌حل سیاسی متمرکز شود.» صبح امروز هم نماینده ایران در سازمان ملل متحد، هشدار داد که تهران «هرگونه حمله به داخل خاک، منافع یا اتباعش در خارج از مرزهایش را به طور قاطع» پاسخ خواهد داد. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفته است: «به دنبال جنگ نیستیم ولی از جنگ نمی‌هراسیم‌.»

تهدید اجرای حکم اعدام و بی خبری از فاضل و مهران بهرامیان

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲، فاضل و مهران بهرامیان هم اکنون در سلول انفرادی زندان دستگرد اصفهان در معرض تهدید اجرای حکم اعدام قرار دارند. به گزارش منبع مطلع، این دو زندانی چهار روز است که با خانواده های خود هیچ تماسی نداشته و خانواده ها در بی خبری و نگرانی از آخرین وضعیت عزیزانشان به سر می برند.

تعمیرات زندان با اخاذی از زندانیان محروم و نیم نگاهی به مشکلات در زندان مرکزی کرج

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲، خرج تعمیرات زندان مرکزی کرج از جیب زندانیان تأمین می شود. به گزارش منبع مطلع، مسئولان زندان مرکزی کرج (ندامتگاه کرج) اخیرا برای تعمیرات باشگاه زندان از هر نفر مبلغ ۳۰۰ هزار تومان اخاذی کرده اند.