Skip to main content

اگر کودتا روی نمیداد را

اگر کودتا روی نمیداد را
Anonymous

اگر کودتا روی نمیداد را میتوان اینگونه فهمید که چرا باید کودتا اجرا میشد.
. تصور نفرمائید که حزب طبقه کار گر به دمکراسی و حکومت پارلمانی باور داشت و تن به خواستهای دولت پارلمانی مصدق میداد. طبقه کار گر به رهبری حزب توده ها مصدق و پارلمان و قانون اساسی و را به دیار نیستی سوق میداد.
بدون شک دولت مصدق تاب و توان مقاومت در برابر تظاهرات طبقه کار گر و خواستهای خلقهای تحت ستم را نداشت و با یک کودتای سرخ ایران به ایران خلقهای کومونیست تبدیل میگشت.سازمان نظامی مخفی برای چنان روزی در نظر گرفته شده بود.واقعیت این بود و هست که منافع ملی مردم ایران قربانی منافع حزبی و گروهی شد و دولت مصدق محکوم به شکست چرا که طرفداری نداشت.هرج و مرج پس از انقلاب میتوانست با شکست کودتا در همان زمان 28 امرداد روی دهد. اعدام / تیرباران /تبعید
چه نیروئی برنده بود در زمان 28 امرداد؟

اکنون نه شاه ونه مصدق ونه نظامی پارلمانی موجود است ولی با دو چشم نگاه میکنیم که چگونه منافع ملی قربانی اسلام انقلابی میشوند.واقعیت این بود که چپ , ارتجاع سیاه دینی و فرد شاه ونه نظام پادشاهی باوری به نظام پارلمانی نداشتند و این سه یعنی شاه و چپ دینی موجب کودتاشدند و نباید فراموش کرد که دشمن بیگانه از این فرصت به سود خود استفاده کرد.جهان ازاد انروز باید پاسخی روشن در برابر شوروی میداشت و متاسفانه کودتا پاسخ به شوروی بود .