Skip to main content

استرون استيونسون: الزام پايان

استرون استيونسون: الزام پايان
Anonymous

استرون استيونسون: الزام پايان دادن به فاجعه سوريه اتخاذ سياست قاطع در قبال رژيم ايران است

بيانيه استرون استيونسون، رئيس هيأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا: حفاظت از شهروندان سوری در مقابل نظاميان اسد و پاسداران رژيم ايران وظيفه اتحاديه اروپا و آمريکا است

الزام پايان دادن به فاجعه سوريه اتخاذ سياست قاطع در مقابل رژيم ايران است
لازم است ابتدا با هم پيمانان اصلی بشار اسد در ايران و عراق مقابله کرد

صحنه های تکان دهنده کشتار زنان و کودکان با سلاح شيمايی در حومه دمشق، وجدان جامعه بشری را جريحه دار کرده است.
بی عملی در مقابل کشته شدن بيش از 1300 غيرنظامی، در شرايطی که کارشناسان شيميايی ملل متحد در دمشق و در فاصله چندين کيلومتری محل فاجعه به سر می برند، قابل بخشش نيست.
روشن است اين جنايات در سوريه با حمايت فعال رژيم ايران و نيروی تروريستی و وحشی قدس صورت می گيرد. و بعيد است اسد بدون حمايت رژيم ايران دوام بياورد. رهبران اپوزيسيون سوريه تصريح می کنند اين قاسم سليمانی فرمانده نيروی قدس است که جنگ در سوريه را فرماندهی می کند. علاوه بر هزاران پاسدار رژيم ايران، حزب الله، شعبه لبنانی رژيم ايران، مزدوران عراقی حکومت تهران مانند عصائب الحق و حزب الله عراق و حوثيهای يمن، همه به کشتار مردم سوريه تحت فرمان و نظارت قاسم سليمانی مشغولند.
بنابراين، در حاليکه چنين فاجعه ای دارد صورت می گيرد، غرب نمی تواند بيش از اين بی حرکت بايستد، . پايان دادن به فاجعه سوريه جز با يک سياست قاطع در مقابل رژيم ايران و خلع يد از اين رژيم در سويه و عراق امکانپذير نيست. مقامات ارشد رژيم ايران می گويند سوريه به مثابه سی وپنجمين استان ايران است و سقوط دمشق، حکومت تهران را ناامن خواهد کرد.
حمله شيمايی 21 اوت که بدون ترديد يک جنايت جنگی و جنايت عليه بشريت است، هر گونه بهانه را برای خودداری از دخالت فعال عليه ديکتاتور سوريه و رژيم ايران، از بين می برد. نقطه عطف فرا رسيده است. دخالت برای حفاظت از شهروندان بی گناه سوری يک تعهد بين المللی است و نبايد آن را به تاکتيکهای تأخيری شورای امنيت، که تحت تاثير منافع اقتصادی روسيه و چين است، مشروط کرد. برای مقابله مؤثر با رژيم جنايتکار اسد، لازم است ابتدا با هم پيمانان اصلی حکومت سوريه در ايران و عراق، مقابله کرد. اين ادعای پوچ و ميان تهی که روحانی، رئيس جمهور جديد رژيم ايران، يک ميانه رو است، نبايد به عنوان بهانه يی برای بی عملی مورد استفاده قرار بگيرد.

استرون استيونسون
رئيس هيأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا