Skip to main content

اقای اقبالی گرامی در خبر

اقای اقبالی گرامی در خبر
Anonymous

اقای اقبالی گرامی در خبر بالا ،کسی ننوشت که« سیاست نیروی اپوزیسیون باید تابعی از اختلافات ملا ها »باشد. اصلن اپوزیسیون کیست ؟و «جنبش های اجتماعی و سنگر های خیابانی » کجاست؟ که من و شما به آن امید ببندیم. از سوی دیگر تحلیل های سیاسی شما کلیشه ای دارد تحت عنوان «سیاست های پان اسلامیستی» ...خوب با کلیشه شما به سوریه نگاه کنیم. حکومت سوریه نه تنهااسلامی نیست بلکه تنها حکومت سکولار در خاورمیانه است که رئیس جمهورش هیج شباهتی به رهبران جمهوری اسلامی ندارد . .

که قانون اساسی سوریه هیج شباهتی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ندارد. بشار اسد فکل و کراواتی است که همسرش تا چندی پیش، صندلی دائمی در سالن های نمایش های مد لندن و پاریس داشت.نماز خواندن اسد هم خیلی خنده دار و تصنعی است . حکومت اسد از دل تفکرات سوسیالیستی _بعثی دهه 50 _60 میلادی و در پی شکست جنبش عربی ناصریسیم و در پیوستگی همه جانبه ای با اردوگاه شرق ایجادشد ودر گذشته از اقمار شوروی سابق محسوب می شد و اکنون به مرگ خود نزدیک می شود . این جسد بشار اسد به دلیل پول نفتی ایران و حمایت معامله گرانه روسیه زنده است. شبه اسلام سیاسی در خاورمیانه با قدرت در پرواز است و اپوزیسیون سوریه عمدتا اسلامی و شامل دو بخش القاعده ای و اخوانی تقسیم شده است .
سوریه یکی از عجایب قرن 21 است که کشورهای غربی از اپوزیسیون اسلامی _ اخوانی آن حمایت می کند و جمهوری اسلامی ایران از حکومت سکولار _ بعثی آن حمایت می نماید . برکسی پوشیده نیست که در این 34 سال، رزیم میلیارد ها دلار برای رژیم اسد ها هزینه کرده است . اینکه شیعه علوی عمدتا از اسد حمایت می کنند. هیج ربطی به پان اسلامیستی بودن سیاست جمهوری اسلامی ندارد. این موضوع انقدر برای رهبر جمهوری اسلامی اهمیت دارد که یکی از نوچه هایش علنا گفته بود که اهمیت سوریه بیشتر از خوزستان نفت خیز است.استراتژی بلند مدت خامنه ای سازماندهی و گسترش هلال شیعه در خاورمیانه بود که می باید به سلاح اتمی هم مجهز شود و برخی تحلیل گران براین عقیده اند که موضوع اسرائیل بیشتر بهانه است. در واقع خامنه ای وفرماندهان سپاه قصد دارند که غرب، قدرت شیعه و جمهوری اسلامی در منطقه را به رسمیت بشناسد و با ان همچون عربستان سعودی و دیگر قدرت های منطقه ای رفتار نماید . رفسنجانی با استراتزی خامنه ای و سپاه پاسداران از ابتدا مخالف بود و به همین خاطر خامنه ای ؛ احمدی نژاد و اکبرگنجی را به جان خانواده رفسنجانی انداخت و انان را ایزوله وخانه نشین کرد تا جایی که در انتخابات 92 رفسنجانی رد صلاحیت شد . رفسنجانی با زیرکی در نظام ماند و در مقاطع حساس بعنوان خط شکن عمل کرد . سخنرانی رفسنجانی ول وله ای به جان نظام انداخت و از این نظر« جویده جویده گوئی ...» نیست و بیان یک واقیعت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی است و سیاست اگر و مگر ندارد و مجموعه ای از واقیعیت هاست که باید آن را دقیق شناخت و نباید تحلیل سیاسی را کلیشه ای کرد