Skip to main content

آقای مزدک گرامی؛

آقای مزدک گرامی؛
اقبال اقبالی

آقای مزدک گرامی؛
1- ممنون از نقدتان
2- پان اسلامیسم موضوع من درآوردی و اکتشاف من نیست؛ سیاستی مدون و برآمده از قانون اساسی جمهوری اسلامی است.
3- حمایت رژیم اسلامی از سوریه نه بخاطر شخص اسد (که اگر منافع جمهوری اسلامی ایجاب کند، راحت او را بقیمت ناچیز میفروشند) بلکه بخاطر اسلامگرایان شیعه، حفظ حکومت اسلامی و بقول خودشان: 'کربلایی حمید علیمی مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) با تلاشی 20 روزه توانست خود را از طریق کشور سومی به سوریه برساند و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در صف مجاهدین قرار گیرد. بنابراین هدف اسلام، اسلامیزاسیون و "دفاع" از زینب است.
4-در مورد آدرس جنبش های اجتماعی باید عرض کنم که ایران و همه شهرهایش که آبستن طوفان اند.

پرسش شما را دوستی در سال 1386 در ارتباط با مطلبی که من نوشته بودم طرح کرد. نوشته بودم: "رسوایی ای که گردانندگان رژیم در 24 اسفند 1386 ببار آوردند، ننگ دیگری بر دامان آلوده رژیم است و باز این حکم قدیمی را تایید می کند ، که حکومت اسلامی اصلاح پذیر نیست و بایستی جنبش های اجتماعی زنان، دانشجویان ، کارگران و نیروهای سیاسی دمکرات – لائیک ملی و عدالتخواه جایگاه ، موقعیت و وظایف خود را دریابند و با آن تعیین تکلیف کنند."
ایشان گفتند مردم بخیابان نمی آیند؛ ان عصر بپایان رسیده است و همه به تغییر چشم دوخته اند. پاسخ من این بود که مردم راهی جز رفتن بخیابان برایشان باقی نمی ماند. و ان نظر همچنان بقوت خود باقی ست. آدرس من به آن گرامی؛ جنبش خیابانی بود. و خدمت شما عرض می کنم که شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه ما، خرداد 1388 را در اشکال دیگر خلق خواهد کرد و نیازی به زحمت خط شکنی رفسنجانی نیست!
در ضمن درست این بود که شما می نوشتید؛ رفسنجانی کدام خط را شکسته است و نق نق زدن ها و قایم موشک بازی ها در چارچوب نظام چه ربطی به مطالبات آزادیخواهانه، دمکراتیک، لائیک و سوسیال مردم دارد؟!!!
(البته عضور شورای نگهبان در گفتگوی تلفنی با رفسنجانی اعلام کرد که آن نوار جعلی ست و از قول رفسنجانی گفت که صدا تقلید شده است.)
ای کاش شما در تحلیل غیرکلیشه ایتان رابطه رفسنجانی، خاتمی و همه مدافعان تداوم سلطه اسلام و اسلامگرایان را با مطالبات ملت ایران تبیین می کردید.
5- من هرگز نگفتم اسد یک پان اسلامیست است ولی همواره عزیمتگاه و سیاستهای پان اسلامیستی جمهوری اسلامی را افشاء کرده ام.
6- من این پرسش را در برابر شما قرار می دهم که می توان علیه فاشیسم اسلامی در ایران جنگید و ایدئولوژی فاشیستی را دست نخورده گذاشت و آنرا مقدس تلقی کرد؟