Skip to main content

رزا: دقیقه 1:51 به نظرم طرف

رزا: دقیقه 1:51 به نظرم طرف
Anonymous

رزا: دقیقه 1:51 به نظرم طرف از چپها و نه مجاهدین است و انگلیسی صحبت میکند!
یورش یک گروه مسلح از هواداران سازمان سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران به سفارت آمریکا در خیابان تخت جمشید.
این فیلم مربوط به حمله چریک‌های فدایی خلق به سفارت امریکاست که قبل از ۱۳ آبان اتفاق افتاد و با دخالت دولت موقت به اشغال سفارت منجر نشد.
http://www.youtube.com/watch?v=3Ik66JyJeLg&h

چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۳۵۷ برابر چهاردهم فوریه ۱۹۷۹ میلادی
حمله چریک‌های فدایی به سفارت آمریکا
به نوشته روزنامه اطلاعات، در جریان حمله گروه‌های مسلح، سفارت آمریکا در خیابان تخت جمشید سقوط کرد. به نوشته این روزنامه «تفنگداران دریایی پس از چند ساعت تیراندازی تسلیم شدند.»
به نوشته روزنامه اطلاعات، «کارکن

ین در حالی بود که یک روز قبل جیمی کارتر، رییس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا خطری دیپلمات‌های آمریکایی را در تهران تهدید نمی‌کند، گفته بود «نه، ما در تماس دائمی با دولت هستیم و مشکلی وجود ندارد.»
به نوشته روزنامه اطلاعات، «کارکنان سفارت از گروه‌های مسلح درخواست مذاکره کردند.» در صفحه اول روزنامه اطلاعات تصویر کارکنان سفارت آمریکا که پس از تسلیم روی زمین نشسته‌اند، چاپ شده است.
به نوشته این روزنامه حمله به سفارت آمریکا توسط چریک‌های فدایی خلق صورت گرفت. بنا به گزارش این روزنامه، چریک‌های فدایی خلق در ساعت ده و نیم صبح به سفارت آمریکا در خیابان تخت جمشید حمله کردند.

دولت آمریکا دیروز تغییر حکومت و دولت جدید را در ایران به رسمیت شناخته بود. در پی درگیری میان تفنگداران آمریکایی و چریک‌های فدایی خلق، نیروهای کمیته انقلاب وارد درگیری شدند و از چریک‌های فدایی خلق خواستند به تیراندازی خاتمه داده و متفرق شوند