Skip to main content

آقای مزدک گرامی؛

آقای مزدک گرامی؛
اقبال اقبالی

آقای مزدک گرامی؛

پان اسلامیسم ایدئولوژی مدون جمهوری اسلامی است. مابازای روح پان اسلامیسم در قانون اساسی؛ سیاست های فاجعه بار 35 سال گذشته است. در قانون اساسی آمده است:
"حكومت از ديدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتي و سلطه گري فردي يا گروهي نيست بلكه تبلور آرمان سياسي ملتي هم كيش و هم فكر است كه به خود سازمان ميدهد تا در روند تحول فكري و عقيدتي راه خود را به سوي هدف نهائي (حركت به سوي الله) بگشايد."

"قانون اساسي با توجه به محتواي اسلامي انقلاب ايران كه حركتي براي پيروزي تمامي مستضعفين بر مستكبرين بود زمينه تداوم اين انقلاب را در داخل و خارج كشور فراهم مي كند بويژه در گسترش روابط بين المللي، با ديگر جنبش هاي اسلامي و مردمي مي كوشد تا راه تشكيل امت واحد جهاني را هموار كند (ان هذه امتكم امه واحده و اناربكم فاعبدون) و استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامي جهان قوام يابد."

"قانون اساسي زمينه چنين مشاركتي را در تمام مراحل تصميم گيريهاي سياسي و سرنوشت ساز براي همه افراد اجتماع فراهم مي سازد تا در مسير تكامل انسان هر فردي خود دست اندر كار و مسئول رشد و ارتقاء و رهبري گردد كه اين همان تحقق حكومت مستضعفين در زمين خواهد بود. (و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين)."

"تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمان و حمایت بی‏دریغ از مستضعفان جهان."

جمهوری اسلامی شدیدا به تقدم منافع اسلام و اسلامگرایان بر منافع ایران و ایرانیان پایبند بوده و هزینه های همه جانبه در نجف، کربلا، فلسطین، لبنان و ... در چارچوب ایجاد حکومت اسلامی جهانی قابل تبیین است. شعارهای انقلاب جهانی خمینی را هنوز در بیاد داریم.
در مورد سلفی ها ، اخوانی ها ؛ القاعده ای ها باید عرض کنم اینها جویبارهائی پراکنده هستند و بلحاظ کمی با جنبشی ارتجاعی و متکی بر اقشار پابرهنه و بلحاظ فرهنگی و اجتماعی عقب مانده خمینی قابل مقایسه نیستند. خمینی یک جنبش را در سطح ملی و نیز در منطقه سازمان داد که پس از 35 سال غروب ش را مشاهده می کنیم.
در اینکه همه اسلامگرایان پان اسلامیست نیستند، حق با شماست و من هم چنین ادعائی ندارم؛ ولی نسبت دادن "گرایش فکری چپ ، لیبرال ، نئو لیبرال" در اسلام رفرم ناپذیر، تنها مدال دادن به اسلامگرایان و آدرس سراب به مردمانی ست که هنوز به حکومت های دینی توهم دارند.
ممنون از اظهار نظرتان