Skip to main content

شهروندان آلمان امروز پای صنوق

شهروندان آلمان امروز پای صنوق
اقبال اقبالی

شهروندان آلمان امروز دولت خود را انتخاب می کنند.احزاب چپ از مارکسیست لنینست های آلمان تا راست های نژادپرست به رقابت برای کسب آراء شهروندان پرداختند. ویژگی دمکراسی در اروپا اینست که دیگر یک حزب نمی تواند حکومت کند و پلورالیسم اجتماعی، حکومت های ائتلافی را بعنوان آلترناتیو دمکراتیک به احزاب سیاسی تحمیل کرده است. در واقع با قاطعیت می توان گفت که در آلمان نه کمونیستها، نه مسیحیان دمکرات، نه فاشیست ها و نه سوسیال دمکراتها نمی توانند تنهائی بر کشور آلمان حکمرانی کنند؛ چراکه هیچکدام به تنهائی تنوع واقعن موجود در جامعه را منعکس نمی کنند.
رقابت اصلی همچنان میان سوسیال دمکراتها و دمکرات مسیحی ها ادامه دارد که تنهائی نمی توانند آراء لازم برای تشکیل دولت کسب کنند و در ائتلاف با چپ ها، سبزها و لیبرال ها می توانند حکومت کنند.

در آلمان پیکار انتخاباتی زیر چتر عشق به ساختن آلمان و فردای بهتر برای شهروندانش رقم می خورد و جامعه را با سلاح مذهب، نژاد، رنگ و جنسیت شقه شقه نکرده اند. رایو و.د.ار5 اعلام کرد که حضور در انتخابات نسبت به دوره قبل تا ظهر امروز 5 درصد بیشتر بوده است.
در این یکشنبه 62 میلیون شهروند آلمانی به انتخابات فراخوانده شدند.رای گیری از ساعت 8 آغاز شد و تا ساعت 18 ادامه دارد . رقابت سرخ ها و سبزها و سیاه و زرد ادامه دارد و ساعت 23 امشب تشکیل دهندگان دولت فردا اعلام خواهد شد.