Skip to main content

فراخوان دينا روهرا باکر و تد

فراخوان دينا روهرا باکر و تد
Anonymous

فراخوان دينا روهرا باکر و تد پو به دبيرکل سازمان ملل متحد برای استقرار نيروهای حافظ صلح در کمپ ليبرتی
قانون بين المللی ايجاب می کند همه افراد پناهجو بايد از حفاظت پايه يی و امنيت و رفاه برخوردار باشند
برای همه تابه حال بايد روشن شده باشد که دولت عراق نمی تواند طرف مورد اعتمادی برای تأمين حفاظت اين پناهندگان در ليبرتی باشد

واشينگتن دی سی- 18سپتامبر 2013
آقای بان کی مون دبيرکل سازمان ملل متحد،
بدينوسيله ما از شما می خواهيم که شورای امنيت را ترغيب کنيد تا نيروهای حافظ صلح را در کمپ حريه (ليبرتی) مستقر کند.

در ساعتهای بامدادی روز اول سپتامبر، افراد مسلح به کمپ اشرف، جايی که اعضای غيرمسلح گروه اپوزيسيون برای ساليان مستقر بوده اند، حمله کردند. آنها 52تن را به قتل رسانده و 7تن را به گروگان گرفتند. روز بعد از حمله يک تيم از يونامی به سرپرستی معاون نماينده دبيرکل به نام جورج باستين در کمپ حضور يافته و کشته شدن 52تن را تأييد و تصريح کرد ”آنها به ضرب گلوله در سر و قسمت بالا بدنشان، کشته شده و به برخی نيز از پشت دست بند زده شده بود ”. از زمان حمله گزارش شده است که دولت عراق 7 گروگان را بازداشت کرده است. مضافا ويدئوهايی که منتشر شده نشان می دهند مهاجمان، از نيروهای عراقی بوده اند.

از زمانيکه مذاکره برای جابه جايی شهروندان از اشرف به ليبرتی در جريان بود، به شهروندان به طور مستمر تضمين داده می شد که اگر آنها منتقل شوند در امنيت بوده و محافظت خواهند شد. از زمان شروع اين جابه جايی 113تن در 5 حمله به قتل رسيده اند که تماماً عامل اين قتلها دولت عراق بوده است.

بايد برای همه تابه حال روشن شده باشد که دولت عراق نمی تواند طرف مورد اعتمادی برای تأمين حفاظت اين پناهندگان باشد.

همان طوريکه کميساريای عالی پناهندگان گزارش کرده است، ”ساکنانی که درخواست حفاظت بين المللی داده اند، بنا بر حقوق بين الملل، رسماً افراد پناهجو محسوب می شوند. قانون بين المللی ايجاب می کند همه افراد پناهجو بايد از حفاظت پايه يی و امنيت و رفاه برخوردار باشند. بعد از اين حملات مکرر، ما عميقاً نگران بقيه ساکنان هستيم. اگر ما کاری نکنيم، و وضعيت را به حالت فعلی نگهداريم، قطعاً خونريزيهای ديگری در پيش خواهد بود.

مطابق ماده 99 از قوانين سازمان ملل، ”دبيرکل می تواند موضوعی که بنظرش تهديدی برای صلح بين المللی و امنيت باشد را به شورای امنيت ارجاع دهد“. ما محترماً از شما می خواهيم که امکان مستقر کردن نيروهای حافظ صلح سازمان ملل را در کمپ حريه (ليبرتی)، در شورای امنيت مطرح کنيد.

تد پو، نماينده کنگره
دينا روهرا باکر، نماينده کنگره.