Skip to main content

آقای قارتال ،
می‌‌نویسید:

آقای قارتال ،
می‌‌نویسید:
Anonymous

آقای قارتال ،
می‌‌نویسید:

می‌‌نویسید:
مفهوم "ترک" همان طور که شما نیز بدان اشاره کرده اید، هویت اتنیکی، زبانی، فرهنگی، و حتا تاریخی ملل ترک را در اقصا نقاط دنیا از آسیا، خاورمیانه تا اروپا را شامل میشود.
بنده هرگز ادعا نکرده‌ام که، اصطلاح "تورک" یک نام مشترکِ فرهنگی‌ یا تاریخی ‌ست. کاملا بر عکس، تلاش من این است که بگویم که ملت‌های تورک هرکدام تاریخ و فرهنگ مخصوص به خود را دارند. برای نمونه اویقورها، که در تورک بودنشان شکی نیست، تاریخ دیگری دارند و ما آذربایجانی‌ها تاریخ و فرهنگ دیگری..
می‌‌نویسید:
مردم ترک آذربایجان را، چه از نظر زبانی، چه از نظر اتنیکی، نمی توان از بدنه اتنیکی، و زبانی دنیای ترک جدا کرده، به آن هویت مکانی داد.
من نه فقط تلاش نکرده‌ام که، آذربایجان را از نظر "زبانی‌" از بدنه "تورک" جدا کنم بلکه دقیقا خلاف این را گفته ام. نوشته‌ام که آذربایجانی عنصرِ تورک را در زبان خود میپروراند..
می‌‌نویسید:
بدون مردم ترک آذربایجان، سرزمین آذربایجان جزنام یک جغرافیا، و یک منطقه خالی، مفهوم دیگری نخواهد داشت

متاسفانه اینجا هم کاملا اشتباه می‌کنید. چرا که منظور از جغرافیا ی آذربایجان، جغرافیای طبیعی و یا اقلیمی نیست. چرا که هیچ عامل طبیعی (کوه، دریا.. یا خصوصیاتِ آب و هوایی) آذربایجان را از همسایگانش جدا نمیکند. ساده تر بگویم، این ملت یا اتنیک آذربایجان نیست که نام خودش را از جغرافیا گرفته است، بلکه این جغرافیایِ آذربایجان است که اسم خود را مدیون هویت ملی‌ -اتنیکی ساکنانش می‌باشد.
می‌‌نویسید:
جغرافیای آذربایجان فقط اسم یک منطقه است. که در آن منطقه هر قومی صرفنظر از زبان ، و اتنیک
و تاریخ وهویت خویش میتواند، زندگی بکند
شاید در تمام کشور‌های جهان و جغرافیا‌های جهان بجز ملت اصلی‌، اقوام و اقلیت‌های دیگری هم ساکن هستند. این، چیزی را ثابت نمیکند.
می‌‌نویسید:
مثلا زبان، و خاک کشور آلمان، از هویت اتنیکی آلمان نشات گرفته است. کلمه آلمان، نام اتنیک است، که سرزمین آلمان بدان نام، نامیده میشود.
""زبان" یکی‌ از عناصر اصلی‌ تشکیل دهنده اتنیک می‌باشد. پس زبان نمیتواند از اتنیک نشأت گرفته باشد، بلکه این "اتنیک" است که به کمک "زبان" شکل گرفته است
می‌‌نویسید