Skip to main content

کيهان ولی فقيه ارتجاع: آمريکا

کيهان ولی فقيه ارتجاع: آمريکا
Anonymous

کيهان ولی فقيه ارتجاع: آمريکا تضمين بدهد که قصد براندازی ما را ندارد

روزنامه حکومتی کيهان در يادداشت روز شنبه 6مهر خود، از اين که در سفر آخوند حسن روحانی به نيويورک هيچ ملاقاتی بين او و اوباما صورت نگرفته و خط رفسنجانی در مورد خوراندن جام زهر به ولی فقيه پيش نرفته، ابراز خوشحالی کرد. کيهان که به عنوان بلندگوی مطبوعاتی علی خامنه ای شناخته می شود، نوشت: «در داخل و خارج، آنها که باج دادن ايران را در پوشش تنش زدايی آرزو می کردند از صراحت و قاطعيت دکتر روحانی خرسند نشدند. خصوصاً آنها که برای يک ديدار اتفاقی مدتها برنامه ريزی می کردند!».

کيهان که سعی می کرد تقصير سر نگرفتن ملاقات را به گردن رئيس جمهور آمريکا و عدم نرمش او بيندازد، سخنرانی اوباما در مجمع عمومی را تشريح کرده و می نويسد: «در آن هيچ نشانه ای از نرمش يا احترام به حقوق مشروع و مسلم ملت ايران ديده نشد و ثابت کرد که سردمداران کاخ سفيد، به جز تظاهر و لفاظی، گام عملی ديگری برنداشته اند».

روزنامه ارگان ولی فقيه ارتجاع در حالی که قسمت اعظم سرمقاله خود را با عنوان «نمی خواهيد يا نمی توانيد؟!» به قدرت نمايی پوشالی و تلاش برای القای اين که آمريکا به خاطر قدرت و نفوذ رژيم در منطقه، توان و جرأت دست زدن به اقدام نظامی عليه رژيم را ندارد، اما دم خروس ضعف و درماندگی رژيم را بيرون داده و خواستار شد که آمريکا تحريمها را لغو کند و تضمين بدهد که قصد براندازی رژيم را ندارد.

کيهان نوشت: «اوباما در آن سخنرانی کوچکترين اشاره يی به تحريمها» نکرد و تنها «گفت که آمريکا قصد براندازی نظام ايران را ندارد!» روزنامه ولی فقيه اين را ناکافی دانسته و می افزايد: «اوباما، همان موقع که از ما تضمين عملکرد اتمی می خواهد، ادعا می کند که قصد براندازی نظام اسلامی ما را ندارد اما در اين باره هيچ تضمينی نمی دهد».

يادداشت روز کيهان، همزمان با قدرت نماييهای کشاف توخالی و با تکرار حرف خمينی که «آمريکا هيچ غلطی نمی تواند بکند» اما به آثار خرد کننده تحريمها اعتراف کرده و تصريح نمود: «اگر تحريمهای به زعم آمريکا، فلج کننده تلاشی برای ساقط کردن نظام نيست چه نام ديگری بر آن می توان گذاشت!؟».