Skip to main content

در جواب جناب تجلی در

در جواب جناب تجلی در
Anonymous

در جواب جناب تجلی در
جناب با اینکه کامنت هائی همچون این کامنت شما ارزش آنرا ندارد, انسان وقتشرا صرف به جواب نوشتنش کند ولی گاها این کار ولو اینکه موثر هم نباشد , الزامی بنظر میرسد .

جناب بار ها نوشته ایم و باز هم مینویسیم, متاسفانه و صد بار متاسفانه این نوع فرهنگ در اکثر افراد جامعه فارس( فرق نمیکند شما فارس هستید یا غیر فارس, آشکارا از موضع فارسها دفاع میکنید) ریشه دوانده و عمومیت یافته است که بجای بحث ومبادله فکری وعقیده ای با مخالفان, اول سعی میکنند, ارزشهای ادبی , فردی, اجتماعی, ملی, نژادی اورا به پائین کشیده و بی ارزش جلوه دهند وبعد به افکار و عقاید خود با استدلال و بی استدلال و درست ونا درست , ارزش بیشتری کسب کنند.
جناب , شما بخواهید قبول کنید و یا نکنید در ایران ملل غیر فارس با دو نوع مشکل روبرو هستند : اولی همان مشکلی است که ملت فارس هم دارد( که بحثش جدا گانه است). دومی که بمراتب خیلی سخت تر و وحشتناک تر از اولی است, مشکل غیر فارس بودنشان است. فارسها در ایران از هر نظر از موضع ممتازی برخوردار هستند.یک نمونه شاید برایتان کافی باشد: در کابینه آفای حسن روحانی رئیس جمهور تازه ایران تعداد وزرا از استان اصفهان سه نیم برابر تمام استانهای آزرباجان است.
جناب تجلی در, خانم ژاله تبریزی متعلق به جامعه ای است بنام آزربایجان که نصف آن متشکل از طبقه زن است و از آن, امتیازهائی که طیقه زن فارسها دارند, محروم است.
جناب تجلی در, این شما فارس ها هستید که اوضاع سیاسی اجتماعی و پیچیده وسخت در ایران را پیچیده تر و ستحت تر کرده اید .
خانم ژاله تبریزی خیلی کار درست و انسانی میکند که از جامعه زن آزربایجانی دفاع میکند که بمراتب محرومتر از
جامعه زن محروم فارس است.
جناب تجلی در , شما صحبت از تجزیه و تجزیه طلب کرده اید. بلی درست است. اکثریت آزربایجانیها دیگر نمیخواهند با فارسها در یک کشور زندگی کنند و میخواهند از فارسها تحزیه یشوند و همنطور است : کورد ها, عریها بلوچ ها , ترکمن ها و حتی لرها. حرفی دارید؟ مقصر کی است؟ چه را همه شان از شما نا راضی هستند؟
این شما هستید که باید مشکل را حل کنید, برای اینکه مشکل آفرین شما هستید.
آقای تجلی, بالا نوشتم , یک عادت در جامعه شما عمومیت پیدا کرده است و آنهم سعی در بی ارزش کردن مخالفانتان و با ارزش جلوه دادن خودتان است.
ادعای تکراری همه شما این شده: خامنه ای ترک است, موسوی ترک است, خمینی هندی است, رفسنجانی افغانی است, خاتمی عرب است (چون سید است)ووو. یعنی فارسها در ایران اصلا کاره ای نیستند, فقط فارسها در مخالفت هستد و خودشان هم در خارج زندگی میکنند. چه نیرنگ ساده لوحانه. من نمیدانم کدام ژن را در بدن دارم ولی همی فدر میدانم که از فارس نبودنم خیلی متضررم کرده اند