Skip to main content

دوستان... نمیدانم چرا بعضی از

دوستان... نمیدانم چرا بعضی از
Anonymous

دوستان... نمیدانم چرا بعضی از افراد از ترک و فرهنگ ترکی و از حرکت ملی و ( تکاملی) ملتهای غیر فارس آنقدر به وحشت اقتاده اند که حاضر هستند مقاله های چاپ و نوشته شده دیگران را هم تحریف کنند و بدون اینکه از نویسنده معذرت بخواهند و بنا بر باورهای سیاسی , اجتماعی و .... به نفع خود تغیر می دهند... آقای اقبال اقبالی یکی از این اقراد هستد که نوشته های ایشان برای ما آزربایجانی ها پوشیده نیست. چکیدۀ مقالۀ بالا به توسط ایشان چیزی نیست جزء کوبیدن احمد شاه قاجار. و چون ( قاجار) رابطه نزدیکی با ( ترک ) دارد پس چه بهتر که هولوکاست ایرانی را تنها به گردن احمد شاه بیاندازیم تا آن نتیجه که می خواهیم بدست آورده شود. آلبته من هیچ وقت مدافع شاهان بی لیاقت قاجاریان و پهلویان نبوده و نخواهم بود. ولی آیا تا بحال کسی این تیتر را ( زنده یاد محمد مصدق , نوۀ قاجاریان) را از این پان فارسها

نوشته شده اش را دیده است؟.. دوستان , کتاب خیلی مهمی که بدست توانای پژوهشگر آقای محمّد قلی مجد نوشته شده است به این مضمون..The Great Famine and Genocide in Persia, 1917-1919. که بوسیلۀ University Press of America با شماره ISBN 0-7618-2633-5 به چاپ رسیده است . من شخصآ مطالعۀ این کتاب را به همۀ وطن پرستان واجب تر از قران و دیوان حافط می دانم...دوستان من آقای اقبال اقبالی را به چالش دعوت میکنم به این مضمون که ایشان بفرمایند که..
1- در کدام پاراگراف این کتاب با ارزش 158 صفحه ای آمده است که ( احمد شاه قاجار ) مسئول این فاجعه است؟
2- در کدام صفحه و در کدام سطر این کتاب اسم ( احمد شاه قاجار ) بکار برده شده است؟
دوستان ..در هیج صفحه ای..در هیچ پاراگرافی وبالاتر از همه در هیچ سطری اسم ( احمد شاه قاجار ) در این کتاب نیامده است. نمونه های از تحریف ها که آقای اقبال اقبالی به احمد شاه فاجار نسبت داده است..
(( احمد شاه بزرگترین محتکر غلات در زمان قحطی بود.))....((.احمدشاه با وجود قحطی فراگیر حاضر به توزیع گندم های انبار شده در میان مردم نبود))....((شاه قاجار گندم مورد نیاز مردم برای پخت نان را جز به قیمت روز نمی فروخت))..((يكي از محتكران عمده غلات، احمدشاه جوان بود كه تن به پيشنهاد خريد منصفانه رئيس الوزراي خود نيز نميداد و مقادير زیادی گندم و جو در انبارها ذخيره كرده بود. شاه قاجار در برابر پيشنهادهاي خريد صدراعظم خود اظهار ميداشت « جز به قيمت روز به صورت ديگر حاضر براي فروش نيستم».))..... آقای اقبال اقبالی این نوشته ها در کدام صفحه هستند؟ لطفآ مرا یاری بفرمائید...شما نوشته اید که ((عکس های مربوط به تلفات قحطی برگرفته از کتاب دکتر مجد و دیگر منابع تاریخی.)) ....آقای اقبال اقبالی لطفآ یکی از عکس های چاپ شده در کتاب آقای دکتر مجد را انتشار دهید تا با این عکسها زیاد اشنا شویم. چون در کتاب ایشان حتی یک عکس هم چاپ نشده است..
دوستان من تنها به یک پاراگراف اشاره میکنم که آگاه شویم که چطور ترجمه بی مسئولبت, فاعل یک جمله را 180 درجه عوض میکند. اقای اقبالی در مثال بالاآورده اند که ...((..نیروهای انگلیس تمام محصولات کشاورزی را با قیمت بالا از کشاورزان می خریدند و برای سربازان خود حتکار می کردند .. فاعل در این جمله .. نیروهای انگلیس است)).. متن اصلی به زبان انگلیسی در صفخه 79 و در سطر 25 این چنین است.....,Unfortunately the sufferings of the people are aggravated by the hoarding of grain by RICH MERCHANTS who desire to sell it at large profit to the British for their troops. آقای اقبال اقبالی فاعل در این متن اصلی ( تاجران ثروتمند است نه احمد شاه قاجار..).. بهترین ها را برایتان آرزومندم..