Skip to main content

من به آقای روزبه پیشنهاد می

من به آقای روزبه پیشنهاد می
Anonymous

من به آقای روزبه پیشنهاد می نمایم خود صادقانه به تحلیل یکساله ی "تحلیل" های خودشان بپردازند و بگویند که در یکسال اخیر چه فکر می کرده اند و کدامشان درست در آمدند. (تعداد غلط ها آنقدر زیاد هستند که قطعا در حوصله ی یک مقاله نخواهند گنجید).

در هیچکدام از این تحلیل ها، یک بررسی کارشناسی شده در مورد وضعیت اقتصادی و اجتماعی ایران وجود ندارد. انگار نه فقط آقای روزبه، بلکه تقریبا همه ی تحلیل "گر" ان چپ ایران آنقدر تنبل هستند که اصلا بدنبال اینکار نمی روند و از آنجا که در ایران هنوز سنت آمار- از جمله آمارهای رسمی - وجود ندارد، هرکسی منتظر بی بی سی است که اعلام کند که وضعیت اقتصادی ایران بشدت خراب است و حکومت تا چند هفته ی دیگر سرنگون خواهد شد (ایکاش چنین می شد). در پی این اخبار، ناگهان آقای روزبه مقاله ی جدیدی می نویسند و اعلام می کنند که رژیم به مرحله ی آخر ِ آخر ِ آخر رسیده است. ولی در هیچ مقاله ای ما هیچگونه آماری نمی بینیم ( در کشورهای غرب، این آمار، حتی در مورد آن اختلاف وجود داشته باشد، اعلام می گردند).
بنظر می رسد که آقای روزبه فکر می کنند اگر یکی از این "ته" لیل هایشان درست از کار در آمد، جایزه ی سینمائی "کان" را دریافت خواهند کرد. بهمین دلیل هم گاهی عجله بخرج می دهند تا این احساس را القاء نمایند که وی اولین کسی بود که متوجه ی اوضاع سیاسی بوده است.
برای ایشان بسیار متاسفم!