Skip to main content

سرنگونی تنها راه نجات

سرنگونی تنها راه نجات
Anonymous

سرنگونی تنها راه نجات............

در آستانهٴ مذاکرات هسته يی رژيم، آخوند احمد خاتمی، به عنوان نماينده خامنه ای در نمايش جمعه ظاهر شد تا حرفها و مواضع ولی فقيه ارتجاع را تکرار کند و حرفهايی را که خامنه ای در هفته گذشته طی دوبار ظاهر شدن مطرح کرده بود، يک جا و سرجمع ارائه کند.
از يک طرف حسن روحانی را در مسير مذاکرات پيش رو تأييد کند و از قول خامنه ای بگويد که «در عرصه خارجی» دولت مورد حمايت است و از طرف ديگر دود و دم جنگ طلبانه راه بيندازد و بر ضرورت «استحکام داخلی» بر مبنای «فن آوری عملی»، تأکيد کند و خلاصه بگويد که نقشهٴ مسير ولايت فقيه دستيابی به بمب اتمی به عنوان منبع قدرت رژيم است.

اظهارات آخوند احمد خاتمی درست تکرار همان خطی است که در طول هفته گذشته در کيهان ولايت و همچنين ارگان بسيج به نام جوان شاهدش بوديم. اينها می نوشتند که دولت در کادر جمهوری اسلامی مذاکرات را دنبال کند، ما هم در کادر انقلاب اسلامی تروريسم و جنگ طلبی و تلاش برای رسيدن به بمب را دنبال خواهيم کرد.

جالب اين جاست که امام جمعهٴ نمره موقت تهران که مسئول توجيه عوامل و ريزشيهای باند ولايت است، مجبور شد در جهت رفع ابهامات به صراحت بگويد که در امر مذاکرات «ديپلوماتها کار خودشان را بکنند، وزارت خارجه کار خودش را بکند، هر کسی وظيفه خودش دارد». نمايندهٴ خامنه ای حتی از اين هم فراتر رفت و اضافه کرد: «اتفاقاً شعار مرگ بر آمريکا مشت مسئولان ما را پرتر می کند و می توانند با قدرت بيشتری با آمريکا مقابله کنند و به نفع ديپلوماسی ما هم هست».
ملاحظه می کنيد که در زير دود و دمهای جنگ طلبانه و تروريستی که ناشی از ماهيت ولايت فقيه است و نمايندگان خامنه ای حتماً بايد آنها را برجسته کنند، چگونه مجبور است به اميد کاهش تحريمها، مسير مذاکره را که باز شدن راه نفس رژيم را در آن می بيند، هموار کند. جالب اين که از اين هم فراتر می رود و می گويد خاصيت شعار مرگ بر آمريکا اين است که «اگر روزی کار به مذاکره کشيد و به رابطه کشيد نفرت ما از آمريکا از بين نخواهد رفت». البته تأکيد می کند چنين مذاکره يی فقط در حوزه اختيارات ولايت فقيه است.

حالا اگر به مجموعه اين اظهارات درهم و متناقض نگاه کنيم، از اظهارات پاسدار لاريجانی رئيس مجلس آخوندی که به صراحت از خوشبينی در مورد مذاکرات و حل معضلات حرف می زند تا همين امام جمعهٴ نمره موقت و تا روزنامه های هر دو باند، واقعيت احساس خفگی همهٴ اين سردمداران در محاصره بحرانها و تلاش آنها برای ايجاد يک منفذ تنفسی برجسته می شود. دود و دم سازی و رجزخوانيهای کنونی هم هم صف آرايی باندها برای دور بعدی جنگ را که بسا شديدتر خواهد بود، نشان می دهد. اين واکنشهای متناقض و خيز برداشتن برای دور بعدی جنگ قدرت، بن بستی عميقی را که نظام ولايت فقيه در آن گرفتار است، بيش از هر زمان و روشنتر از هميشه به نمايش می گذارد، بن بستی که در روزها و هفته های آينده با مشخص شدن نتايج مذاکرات ابعاد بيشتری از آن آشکار خواهد شد.