Skip to main content

مشت خالی، باز يا بسته؟!

مشت خالی، باز يا بسته؟!
Anonymous

مشت خالی، باز يا بسته؟!.................روزنامه حکومتی رسالت در سرمقاله سه شنبه 23مهر خود حسن روحانی و دولت او را متهم کرد که در شب مذاکرات ژنو، مشت خود را در برابر حريف خالی کرده و پته اوضاع درب و داغان رژيم را روی آب انداخته است.

رسالت که ارگان باند مؤتلفه از باندهای فاشيستی متحد خامنه ای می باشد، به اظهارات روز گذشته روحانی در دانشگاه تهران اشاره کرده که وی از جمله گفته است: ”دولت با يک خزانه خالی و انبوه بدهکاری روبه رو است“.

رسالت خاطرنشان می کند که روحانی مشابه اين تعبير را پيش از اين هم در نيويورک در مقابل خبرنگاران آمريکايی عنوان کرده و گفته بود که اوضاع اقتصادی ايران بدتر از آن است که من تصور می کردم.

رسالت با اشاره به اين که درست در شب مذاکره، واريز يارانه ها به خاطر کسری هزار ميلياردی به تعويق افتاد و همچنين با اشاره به اظهارات وزير صنعت روحانی که او هم شب مذاکره نرخ واقعی ارز را 3000 تومان عنوان کرد. می نويسد: «خالی کردن مشت کشور در شب مذاکره با 1+5 چه معنايی می تواند داشته باشد؟ بر اساس کداميک از اصول مسلم تأمين منافع ملی بايد به طرف غربی تفهيم کرد که تحريمها اثرگذار بوده است».

رسالت می افزايد: مذاکره کنندگان امروز و فردا با چه پشتوانه ای قرار است، مذاکره کنند. مگر آمريکاييها به دنبال اين نبودند که به خيال خام خود ايران را با ”زانوان خونين“ پای ميز مذاکره بکشانند؟ پس چرا دولتمردان ما به جای تکيه بر اقتدار کشور مرتب دم از ضعف و مشکل می زنند؟
رسالت سپس حمله خود را متوجه ظريف کرده و می نويسد: «در کدام کتاب روابط بين الملل، جناب ظريف و دوستانشان خوانده اند که شب مذاکره بايد مشت خودتان را خالی کنيد و خود را بر خلاف واقعيت در موضع ضعف قرار دهيد. اين طور که برخی شيفته برقراری رابطه با آمريکا شده اند اين هراس در دل به وجود می آيد نکند اين شيفتگی به شيدايی به انجامد. مردم عادی هم در معاشرتهای روزانه خود می دانند وقتی می خواهند جنسی را بخرند خود را زياد طالب و خواهان نشان ندهند. وضعيت جيبشان را پيش هر کس و ناکس بازگو نکنند…».

به اين ترتيب درست در شب مذاکرات، از جنگ و دعوای باندهای نظام ولايت روشن می شود که باندهای متخاصم در مورد اين که اوضاع رژيم فوق العاده داغان است و بايد پای جام زهر رفت، اتفاق نظر دارند، اما باند رفسنجانی ـ روحانی که طاقتشان به کلی طاق شده، راه التماس و جلب ترحم طرف مقابل را مؤثر می داند، در حالی که باند خامنه ای معتقد است نبايد مشت خالی را در برابر حريف باز کرد و بايد با سيلی صورت خود را سرخ نگه داشت و خود را بی نياز نشان داد.