Skip to main content

فشار سپاه پاسداران برای قطع

فشار سپاه پاسداران برای قطع
Anonymous

فشار سپاه پاسداران برای قطع حمايت خامنه ای از روحانی....

جواد ظريف وزير خارجه رژيم ايران با اين چالش در داخل کشور روبه روست
که جناحهای تندرو مخالف دولت حسن روحانی به برقراری رابطه با غرب با سر و صدا واکنش نشان می دهند. آنها نمی توانند هر نوع اقدام ديپلوماتيکی را با واشينگتن، خواه برای مذاکرات اتمی خواه فراتر از آن باشد ناديده بگيرند.
آنها همچنين سلطه و نفوذ خود را در جهت برنامه اتمی از طريق سپاه پاسداران، تنها نهاد قدرتمند رژيم ايران، حفظ می کنند. بدون حمايت روشن اين نهاد، غرب و متحدانش ممکن است به طور فزاينده يی شک کنند که روحانی توان کاهش ترس از يک ايران اتمی را دارد
اسکات لوکاس يک کارشناس امور ايران در دانشگاه بيرمنگام انگلستان گفت، ”تندروهای رژيم ايران شرکای چندان خاموشی برای هرکاری که روحانی دست بزند نيستند. سپاه پاسداران هرگز در ايران يک تماشاچی امور نبوده است.
هنوز معلوم نيست که سپاه با درخواست بالقوه مانند افزايش نظارت بر سايتهای اتمی و سايتهای مربوطه، موافق باشد.
تلاش روحانی برای برقراری رابطه با آمريکا موجب انتقادات صريحی از جانب سپاه و شبکه گسترده آن از جمله نيروی شبه نظامی بسيج شده است.
حتی کوچکترين علائم بسوی آمريکا توسط رژيم ايران، انبوهی پيچيدگی ها را برمی انگيزد. سپاه پاسداران به طور ذاتی نسبت به هرچيزی که به نفوذ آن در امور نظامی يا اقتصادی مربوط شود نگران است.
هدف فوری رژيم ايران؛ پرداختن به نگرانيها در ارتباط با برنامه اتمی آن است که در عوض آن تحريمهای اقتصادی لغو شوند...
اقتصاد رژيم ايران به دليل تحريمها که صادرات حياتی نفت و استفاده از شبکه بانکی جهانی را بلوکه کرده در حال خفگی است، اما هر گونه تلنگری هم چون خواست غرب برای اعمال بازرسيهای سرزده ممکن است رگباری از خشم تندروهای رژيم ايران را به دنبال بياورد. اين هم ممکن است خامنه ای را مجبور کند حمايت خود از روحانی برای ترک مخاصمه با واشينگتن را متوقف کند.
مسعود جزايری يک فرمانده ارشد سپاه گفت يک کميته مرگ بر آمريکا تشکيل می شود تا تجمع ماه آينده را سازمان بدهد و شعار مرگ بر آمريکا بلندتر از قبل داده شود.