Skip to main content

اقای جداری نازینین چرا این

اقای جداری نازینین چرا این
Anonymous

اقای جداری نازینین چرا این همه گفته را به زبان اذری ننوشتی ؟من اساسن مخالفتی با یاد گیری زبان های دیگر ندارم ولی بفرمائید ان کسانیکه این پوست خربزه را زیر پای شما گذاشتند چرا یک خط بزبان اذری و یا کوردی و یا بلوچی در ارکان های خود در ج نکردند؟ اقای محترم شهریار هیچ اجباری برای نوشتن شعر بزبان پارسی نداشت همین طور پروین اعتصامی همین گونه داستان نویس ها اذری و کورد مانند دهها نامدار و گمنام. جناب جداری شما چرا به اذری منتشر نمیکننید ؟
مخاطب شما باید مردم اذری زبان باشند ونه پارسی زبانان.مردم ایران متاسفانه از اغاز تولد تا مرک نه بزبان مادری بلکه بازبان عرب اشنا میشوند.هر بچه مسلمانی که متولد میشود نخست در گوش او اذن میخوانند و نه شاهنامه فردوسی .هر مسلمان ایرانی که از دنیا میرود اخرین کلام او انا الله و انا علیه راجعون است.یعنی زبان عرب .

زبان نیاش در ایران نه زبا ن پارسی و یا ترکی بلکه زبان عرب است مانند قران خواندن .مانند دعای کمیل مانند زیارتنامهای عربی.شما قران را به ترکی نمیخوانید بلکه به عربی .همینطور در تمام اذربایجان مورد نطر شما نماز به عربی ونه ترکی خوانده میشود. ایا مردم اذری زبان میدانند در نماز و زیارت نامه چه نوشته شده است.ایا میفهمند زبان عربی را ؟
اگر شما نسخه ترکی و پارسی قران را به مردم بدهید انرا قران نمیدانند بلکه قران را به زبان عربی میشناسند.شاید شما به زیارت عاشورا باور نداشته باشید ولی مردم زیارت عاشورا را به عربی میخوانندو نوحه را به ترکی .در تمام دوران حکومت قاجار تمام حکم های دولتی به پارسی بوده است و ایل تاریخی قاجار اجباری برا ی نوشتن به پارسی نداشته است.
مقصر زبان پارسی نیست بلکه کج فهمی روشن فکران است که هنوز ادامه دارد.در عراق پارسی سخن نمیگویند ولی فاجعه را تماشا کننید.در ترکیه نیز پارس و پارسی وجود ندارد ولی دولتی اسلامی دارد یعنی ایمان عربی .در ترکیه قران و نماز را به عربی میخوانند و نه به زبان ترکی .متوجه هستید که زبان عرب حاکم است و نه زبان ملی هر قوم.