Skip to main content

دوست گرامی آقای یوسفی،

دوست گرامی آقای یوسفی،
Anonymous

دوست گرامی آقای یوسفی،

من خود کرد و طرفدار سیستم فدرالی برای آینده ایران کثیراللمله هستم. اما شما گمان نمیکنید که کرد نامیدن شهر ارومیه باعث تحریک احساسات دوستان ترک شود، آن هم در شرایطی که دلیل قانع کننده ای برای این کار نیست؟

به نظر شخص من تعلق هر شهر و یا روستایی به کردستان و یا آذربایجان در ایران آینده، براحتی از طریق مراجعه به رای ساکنین آن شهر و یا روستا قابل تشخیص خواهد بود. در مورد شبنامه ها که تصویر آن در مقاله تان آمده است کاملا با شما موافقم. شبنامه مزبور کاملا شوونیستی و فقط در راستای ایجاد شکاف بین ملت کرد و ترک بوده است. اما انتظار من از شما بعنوان یکی از فعالین با سابقه کردستان فراتر از آنست که شهر ارومیه را کرد بنامید آن هم بدون عنوان نمودن اینکه تصمیم نهایی در این مورد بایست توسط خود مردمان ارومیه و طی یک رفراندم آزاد، دمکراتیک و سالم گرفته شود.

دوست گرامی آقای آزاد اورمولو:

نام استان آذربایجان غربی تا آنجا که من اطلاع دارم توسط حکومت پهلوی نامگذاری شده که نه احترامی برای ملت کرد قائل بود و نه احترامی برای ملت ترک. نام آن چیزی را ثابت نمیکند همانگونه که اگر نام آن از طرف حکومت دیکتاتوری سلطنتی، کردستان شمالی نامیده میشد نیز چیزی را ثابت نمیکرد. ملاک نظر ساکنان آن شهر و یا روستاست که خود را کردستانی بنامند و یا آذربایجانی.

با تشکر