Skip to main content

رازی گرامی، عین سئوال و جواب

رازی گرامی، عین سئوال و جواب
آ. ائلیار

رازی گرامی، عین سئوال و جواب چنین است:«- به نظر شما برخورد با نویسندگانی که دست به تولید انبوه اطلاعات خلاف واقع می زنند و تحت هیچ شرایطی حاظر به پاسخگویی نیستند چگونه باید باشد؟
- امکان تحقیق و ثبوت خلاف یا عدم خلاف یک اطلاع و اندیشه برای سایت ممکن نیست. تنها روش سایت نقد توسط اعضا و خوانندگان و نویسندگان است. » اینجا گفته نشده شما سند نخواهید. گفته نشده سایت برای اتهام سند نمی خواهد. اینجا گفته شده «ثبوت خلاف یا عدم خلاف» . یعنی «صدور حکم خلاف یا عدم خلاف». بله سایت «محکمه نیست. حکم هم صادر نمی کند». اما نگفته سایت «سند نمی خواهد. درج نمی کند. کسی سند نخواهد.».شما صد بار سند خواستید کسی نگفت «سند نخواهید». گفتیم «دیگری را بهتر است در بحث دروغگو ننامید-بهتر است گفته شود: فلانی حرف شما صحیح نیست.»

.اینجا پاسخ در رابطه باسئوال آمده. و عمل «نقد» را درست دانسته. شما در رابطه با نقد روشن است که میتوانید سند بخواهید.
نقد بدون «فاکت و سند » ممکن نیست. سایت و نویسندگان و خوانندگان میتوانند از راه «نقد» و «منطق» وارد چالش سنجشگرانه شوند و در کشف صحت و سقم کوشش کنند. و اگر موفق شدند اثبات کنند. اما سایت محکمه نیست و حکم هم صادر نمی کند. در مورد اخبار هم باز همینطور است.که اخبار را نقل میکند از یک منبع. باقی کار به عهده ی نقد و منطق است. سایت در موارد خاص که به کارش مربوط است اگر لازم دید جمعی تصمیم میگیرد و «نظر» خود را اعلام میکند. علاوه از اینکه اعضا به تنهایی هم این کار را انجام میدهند.