Skip to main content

حسن گرامی، چپ ایران از آغاز

حسن گرامی، چپ ایران از آغاز
آ. ائلیار

حسن گرامی، چپ ایران از آغاز تا کنون پیام آور مدنیت و صلح و دوستی و انسانگرایی ست. و بر استقلال و آزادی و دموکراسی تکیه کرده است .شما این پیام را وارونه گرفته اید. آنچه خشونت و بیرحمی و دیکتاتوری و بیگانه پرستی بود کار حکومت شاه و اکنون حکومت داعشی ایران است. چپ تنها در برابر این خشونت های دولتی مجبور شده از خود دفاع کند. بازرگان در دادگاه خود به حکومت شاه گفت که «ما آخرین نسلی هستیم که با کلام سخن میگوییم». چپ در بیدادگاهها راه درست را به شاه و حکومت کنونی نشان داده است. ولی حکومت شاه درک نکرد و صدای انقلاب را شنید. حکومت دموکراتیک آذربایجان راه حلی ست برای اداره امور محلی ، کسی که این پیام را نمی شنود دارد مثل شاه عمل میکند. راه رفع تبعیض در ایران راه مدنیت و مسالمت است. و فعالین آذربایجانی در طول چند دهه این را عملاً نشان داده اند.

پیش از جنبش سبز فعالین آذربایجانی برای کسب حقوق راه مبارزه مسالمت آمیز را پیاده کرده اند. آذربایجان در زمان 21 آذرهم راه مدنیت را برگزید و اجازه داد دولت به «انتخابات» نظارت کند. اما دولت چه کرد؟ جنایت علیه بشریت راه انداخت. مطمئن باشید آذربایجان روزی به این جنایت در سطح جهانی رسیدگی خواهد کرد. دفاع از حق حیات خشونت نیست حق هر انسانی ست. چه در برابر دیکتاتوری و چه دربرابر تبعیض. استراتژی رفع تبعیض در آذربایجان مبارزه مسالمت آمیز است تا پیروزی. ولی حق دفاع از حیات خود را هم در مقابل خشونتگران حفظ میکند. مشکل تنها تبعیض فرهنگی نیست. سیاسی و اقتصادی هم هست. راه حل ایران فدرالیسم است. اگر این راه حل پذیرفته نشود و حکومت متمرکز حفظ شود به معنای نقض حق اداره ی امور محلی است و تعیین سرنوشت جمعی . مردم حق انتخاب دارند و میخواهند انتخاب کنند چگونه دوست دارند زندگی کنند. این حق را بدون فدرالیسم هم پیش خواهند برد . این را گویند استقلال کامل یا جدایی. انتخاب با تبعیض گران است. فدرالیسم یا استقلال. اگر می خواهید ایران تجزیه شود راه حکومت متمرکز را بروید. یا نه میخواهید حفظ شود راه فدرالیسم را بروید. اگر فدرالیسم را قبول ندارید پس راه خشونت را انتخاب کرده اید و میخواهید به دیگران هم تحمیل اش کنید. وضع عراق آموزنده است. راه حل عراق فدرالیسم است. که در سه واحد متحد قرارگیرد. اگر حکومت عراق راه حکومت متمرکز پیش گیرد عراق به سه کشور کوچک تقسیم خواهد شد. ایران هم وضع عراق زمان صدام را دارد. اگر در چند واحد فدرال متحد قرار نگیرد در شرایط «هرج و مرج» به 7 کشور کوچک تقسیم خواهد شد. انتخاب راه تجزیه ایران یا یک کشور فدرال متحد و پرقدرت مثل آمریکا و آلمان و غیره به درایت دوستان فارسی زبان بستگی دارد. باید خوب فکر کنند میخواهند ایران را تجزیه کنند یا حفظ نمایند.
برای حفظ ایران ضروریست دوستان فارسی زبان از خواب و رؤیاهای سلطنت 2500 ساله بیدار شوند و با دست خود ایران را به 7 کشور کوچک تقیسم نکنند.و دوستی خاله خرسه را کنار بگذارند. و هرج و مرج را هم پس انداز نمایند.