Skip to main content

آقای سروش ! من ویدیو را ، با

آقای سروش ! من ویدیو را ، با
Anonymous

آقای سروش ! من ویدیو را ، با حوصله تا به آخر تماشا کردم . مرحوم دکترقاسملو آگاهانه دروغ می گوید و عوام فریبی می کند. در آغاز گفت و گو ، دو دروغ شاخدار تحویل کامران فانی و تماشاگران آن ویدیو می دهد .1ـ می گوید ، در گیری با حزب دموکرات و احزاب چپ کرد را، جمهوری اسلامی آغاز کرد. در حالی که از همان روزهای پیروزی انقلاب ، احزاب مسلح کرد و برخی احزاب چپ حاضر در کزدستان، کردستان و بخش هایی از آذربایجان غربی را ، مثلاَ « فتح » ! کرده بودند و نیروهای مسلح آن ها ، در آن شهرهای حکمرانی می کرد . حزب دموکرات ، در رؤیای آن بود که بخش هایی از آذربایجان را ضمیمه کردستان کند .
. 2 ـ می گوید در نقده ، درگیری بوجود آمد و از طرفین کشته شدند. بی آن که توضیح دهد که درگیری نقده چگونه و چرا آغاز شد. جنگ را قاسملو و احزاب چپ کرد، آگاهانه و به قصد مصادره شهر نقده و الحاق آن به کردستان ، آغاز کرده بودند.

حادثه در 25 فروردین 1358 ، یعنی کمتز از دوم ماه پس از پیروزی انقلاب رخ داد. در روز جمعه 25 فروردین 1358، حزب دموکرات و برخی احزاب چپ حاضر در کردستان ، نیروهای خود را وارد شهر نقده می کنند . تعدادی از نیروی مسلح کرد هم ، در راه های منتهی به نقده ، در حال آماده باش بودند. قاسملو ،عزالدین حسینی، ملا صالح و بسیاری از سران کرد نیز وارد شهر شده بودند. شهر کم جمعیت نقده ، شاهد ورود بیش از بیست هزار نفر نیروهای مسلح کرد به داخل شهر بود. با وقایع دردناکی که قبلاَ ، در شهرهای پیرانشهر، اشنو ( اخراج ساکنین تُرک از این دوشهر، توسط گروه های مسلح کرد) افتاده بود ، دلهر بر تمام شهر نقده حکمفرما بود. گروه های چپ کرد و حزب دموکرات کردستان، که به سلاح های سنگین و نیمه سنگین مسلح بودند، سرود های آتشین و ناسیونالیستی می خواندند . البته ، برخی از ترک های چپ گرای آذربایجان نیز همدوش با هم مسلکان سوسیالیست کرد خود ، سرود زنده باد کردستان سر می دادند. برای رهبران گروه های مسلح کرد، روشن بود که بعد از اخراج ساکنین ترک شهرهای پیرانشهر واشنو و ... نقده به مثابه دروازه فتح غرب آذربایجان به شمار می آید و این پروژه ای بود که دکتر قاسملو می خواست با ان ، رویا های اسماعیل سیمکو را عملی سازد . نیروهای مسلح کرد، با سلاح های غارت شده از پادگان ها ، از مقابل رهبران خود رژه رفته و در ورزشگاه شهر اجتماع کردند. با شلیک گلوله ای ، که احتمالا نقشه ی از پیش تعیین شده ای بود، میتینگ به هم ریخته و نقطه اجرایی نقشه قتل عام و فتح شهر آغاز شد . افراد مسلح با یورش به خانه های مردم هر جنبده ای را به رگبار مسلسل می بستند . در آن روز ده ها نفر کشته و صدها نفر زخمی می شوند. بالاخره مردم ترک نقده ،علیرغم حضور سنگین نیروهای نظامی و غیرنظامی احزاب چپ کرد، با امکانات اندکی آماده مقابله شدند و شد آن چه که شد و از آن به کشتار نقده یاد می شود. دکتر قاسملو ، در این گفت و گو آگاهانه عوام فریبی می کند. آقای کامران فا نی هم تنها شنونده است و هیچ به روی مرحوم قاسملو نمی آورد . شاید چیزی از آن واقعه نمی داند. قاسملو ، در این ویدیو دروغ های دیگری هم می گوید که همه آن را نمی توان در یک کامنت گنجاند....
دوستان « پان » بدانند ، با هرگونه بی ثباتی در وضعیت ایران ، در این کشور حمام خون به راه خواهد افتاد ، که متآسفانه ، دودش به چشم مردم بی گناه ( از آذری و کرد و ... ) خواهد رفت. البته ، به محض آن که اوضاع در ایران قمر در عقرب شود ، همین حضراتی که امروز با چشمان خون گرفته و رگ های گردن برآمده ، شعار حق ملل و غیره سر می دهند، فوراَ فلنگ را می بندند و مجدداَ ، در حاشیه اَمن شهر های اروپا و آمریکا لنگر می اندازند.