Skip to main content

چرا خصومت با آقای اسماعیل

چرا خصومت با آقای اسماعیل
اقبال اقبالی

چرا خصومت با آقای اسماعیل نوری علاء؟!!!
بندرت افرادی پیدا می شوند که در مبارزه برای رهائی ملی از شر استبداد و بیدادگری، بتوانند مطالبات مشترک اکثریت جامعه را تئوریزه کرده و به اعتبار تشخیص درست شرایط و پاسخگوئی به نیازهای زمانه، به اتوریته ای در جنبش ارتقاء یابند.
چهره هائی چون دوگل، مصدق، گاندی، ماندلا و ... زاده شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زمانه بودند که در پاسخگوئی به نیازهای زمانه، به شخصیت های ماندگار ملی ارتقاء یافتند.
جنبش آزادی و دادستانی ساکنان ایران هم رهبران خود را در دل کوران مبارزه پرورانده و بی تردید نوری علاء ها، حسین برها، کریمی ها، بهمنی ها و ... نقش های بارزی در ساختن فردای ایران خواهند داشت.
واقعیت کنونی ما؛
جنبش آزادیخواهانه، دادخواهانه، دمکراتیک و ملی ایرانیان بشدت پراکنده و تکصدائی است.

کلید غلبه بر تکصدائی و گشایش دروازه همصدائی در یک جنبش ملی و سراسری بمعنای مرگ حکومت اسلامی و بی آیندگی مدافعان احیاء نظام های دینی، ایلیاتی - عشیرتی و ایدئولوژیک در کشور است.
کنگره بوخوم نگاهها را متوجه نقطه روشنی در ته تونل جنبشˏ هم اکنون متفرق و پراکنده کرد.
نطقه ای که؛ نیروهای سیاسی آزادیخواه، سکولار و دمکراتش از نحله های سیاسی، فکری، قومی و نژادی گوناگون در کنار هم برای آزادی مردمان ایرانزمین دست در دست هم ایستاده اند.
در کنگره بوخوم ترکمن، کرد، بلوچ، بختیاری، اذری، مازی، فارس و ... نقطه روشن ته تونل را دیدند و پیام خود را برای اپوزیسیون فرستادند.
گروه های مختلف با توجه به جایگاه سیاسی- اجتماعی خود به تمجید یا تخریب کنگره پرداختند. و ما باید در انتظار حملات و سمپاشی های نیروهائی باشیم که ایجاد یک آلترناتیو برانداز سکولار دمکراتیک در ایران با اهداف و منافع شان ناسازگار است.
و از همینرو تخریب نوری علاء ها، کومله ای ها، حزب دمکراتی ها، ترکمن ها، بلوچ ها و... همه کسانی که به ایران و آزادی مردمانش می اندیشند تشدید خواهد شد؛ ولی بنظر نمی رسد که بتوان باور شرکت کنندگان در کنگره بوخوم را تغییر داد که؛ نقطه روشنی در ته تونل مشاهده می شود!