Skip to main content

نویسنده مقاله نوشته « این خود

نویسنده مقاله نوشته « این خود
آ. ائلیار

برزویه طبیب گرامی،
نویسنده مقاله نوشته « این خود فرصتی برای بیرون آمدن کمونیست ها ازحاشیه به متن و قدرت گیری آن ها فراهم می سازد».میافزایم، نیروهای مترقی در مناطق تحت اشغال داعش وهمینطو از بیرون این مناطق،می توانند با تشکیل «هسته های مقاومت »،داعش را راحت نگذارند.و زمینه را برای حمایت اقشار اجتماعی مخالف داعش به ویزه زنان و کارگران را آماده کنند. مشکل این است که نیروهای مترقی و حتی کمونیست آنقدر ضعیف اند که نه تحلیل درست از اوضاع دارند و نه سازماندهی شده اند.بنابراین «مسئله مقاومت» شده تقریباً صفر. باید هسته های چریکی تشکیل شود. نباید به آمریکا و دولت امید بندند. اینان به دنبال «برنامه های خود»اند. مسئله عراق-داعش-سوریه-و کردستان جزء برنامه «خاورمیانه ی برزگ» است.

راه عملی تشکیل هسته های مقاومت چریکی ست. برای قدرت گیری نیروها و اقشار اجتماعی مخالف داعش ومخالف تبعیض و استبداد.
متاسفانه سطح فرهنگ و سیاست و سازمان یابی ضفر است. در چنین شرایطی طبیعی ست «داعش-دولت-آمریکا» میدانداری کنند و مردم هم «نابود» شوند. مشکل «ناآگاهی و عدم تشکل و سازمان یابی»ست. «دشمن وارد شده- امکانات مقاومت صفر! حزب کمونیست عراق معلوم نیست کجاست؟! و همینطور دیگران! قدرت نیروهای مترقی مساوی صفر است! اما با تمام این اوضاع کلی پر بدک نیست که چنین اخباری هم بگوش میرسد:«تشکیل یگان های ویژه جنگ با داعش از سوی حزب کمونیست عراق.
حزب کمونیست عراق از تشکیل یگان های ویژه ای برای جنگ با گروه داعش در مناطق صحرای نینوا خبر داد.
به گزارش خبرگزاری کردپرس، جاسم الحلفی یکی از اعضاء حزب کمونیست عراق در گفتگو با خبرگزاری «المدی پرس» گفت: هوادران حزب کمونیست در روستاهای قرقوش، برطله، بعشیقه که مورد تهاجم داعش قرار گرفته اند تصمیم به حمل سلاح و دفاع از مردم خود گرفته و با هماهنگی نیروهای دولت فدرال و نیروهای پیشمرگ در این مناطق یگان هایی برای جنگ با عناصر گروه داعش تشکیل داده اند.
الحلفی افزود: یگان های حزب کمونیست عراق طی سه روز گذشته به عملیاتی در پشت خطوط دفاعی دشمن دست زده و خسارات زیادی به عناصر داعش وارد کرده اند.
وی تاکید کرد: جنگ با گروه داعش همچنان ادامه دارد و تا طرد عناصر این گروه از مناطق اشغال شده گسترش و ادامه خواهد یافت.http://tnews.ir/news/36C429402267.html»