Skip to main content

آقای کاظم ثانی گرامی؛

آقای کاظم ثانی گرامی؛
اقبال اقبالی

آقای کاظم ثانی گرامی؛
ممنون از کمنتاری که نوشتید. در پاسخ باید عرض کنم که؛
1-در مورد چرائی شرکت حزب پان ایرانیست در کنگره و مواضع آن، من نمی توانم پاسخگو باشم. این حزب در کنار بسیاری دیگر به دعوتنامه پاسخ مثبت داد و در مواضع نمایندگان حزب در کنگره من نشانی از نقض سکولار دمکراسی و نفی حقوق بشر نشنیدم.
نماینده این حزب در کنگره، آقای ‫دکتر حسن کیانزاد معتقد است:
"اگر در این میان از سوی سازمانهای قومی خواست های به حق دیرین در حوزه حقوق شهروندی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و یا مطالب نوینی در زمینه سیستم ساختاری اداره کشور از جمله به گونه فدرال مطرح می گردد، که تصمیم گیری نهائی در باره آنها در فردای آزاد ایران بر عهده نهادهای قانون گذاری برخاسته از راْی آزاذ مردم ایران خواهد بود، نباید شک و تردید در نیات وسیاست راهبردی ممکناتی که از آنها نام به میان آوردیم، نمود .

کارل پوپر میگوید
« جامعه ، مانند خانه است باید همواره آن را رفت و روب کرد تا پاکیزه بماند ». آری جامعه ایران نیاز مبرم به یک رفت و روب رادیکال یعنی خانه تکانی نوروزی نیاکانی همراه با مهر عاطفی و همیاری و همگرایی انسانی دارد. این رفت و روب باید در آینده ای نزدیک به دست توانای همه ایرانیان آزاده از کرد و لر و آذری و بلوچ و دیگر قومیت ها انجام پذیرد. کنار گرفتن حتی یک نفر از آنان به خاطر آزرده دلی از اتهامات ناسزا و ناروای بد خواهان، تنها دشمن مشترک را در سرکوب اپوزیسیون جری تر می کند و آزادیخواهان را رنجورتر و ناتوان تر . "
2- نوشتید که:
"شما تمام قد از این کنگره دفاع می کنید".
حق با شماست! چون نخستین بار است که طیفی ناهمگون بر پایه سکولاردمکراسی و ساختن خانه مشترک وارد گفتگو می شوند. بخاطر آینده بهتر ایران و مردمانش من از این روند استقبال کرده و همراهی می کنم.
3- نوشتید که:
" لطفا به این سوال تکراری من پاسخ دهید: آیا حزب پان ایرانیست، باورمند به ساختن ایران دمکراتیک فردا است؟"
گرامی ام؛ مگر من نماینده، عضو یا هوادار این حزب هستم که در مقام پاسخگوئی باشم؟ معیار من در سمتگیری سیاسی خود، مواضع احزاب، گروهها و افراد و نزدیکی شان به آزادی، دمکراسی و منافع ملت ایران است..
4- نوشتید که:
"شما شاکیان را به سه دسته تقسیم می کنید: گروه نخست تلاشگران احیاء نظام سلطنتی، گروه دوم، کوشندگان برای حفظ نظام دینی و گروه سوم فرقه های متاثر از پان ترک ها و پان عرب ها هستتند."
این نظر در انطباق با تجربه چند دهه گذشت است که جریانات ذکر شده هموازه نقش ترمزکننده در مبارزات مردم داشته اند و ردپای آنها (کمرنگ یا پر رنگ) دیده شده است.
دلائل:
مدافعان احیاء سلطنت برآنند تا ایران را به دوران ستم شاهی برگردانند.
اصلاح طلبان با چنگ و دندان برای حفظ سیطره اسلام و اسلامگرایان تلاش می کنند.
پان ترک ها و پان عربها می خواهند سر به تن "لکاته" ای بنام ایران نباشد و الویت های نژادپرستانه و جهان گشایانه دارند.
(نیاز به بیان نیست که پان ترک و پان عرب هیچ ربطی به آذری ها و ایرانیان ترکمن تبار، ترک تبار و عرب تبار ندارد).
آنها انگشت شمارانی هستند که پس از 1000 و 1400 سال هویت خود را نه با ایران و تاریخ ایران، بلکه با همسایگان ما تعریف می کنند.
5- نوشتید که:
" چرا دیگر نیروهایی که دارای کیفیت بالایی هم هستند در این کنگره شرکت نکردند".
این پرسشی است از برگزارکنندگان کنگره. من از کنگره با این حرکت همراه و همگام شدم. ولی امیدوارم که کنگره سال دیگر در فرانکفورت المان این کمبود را بر طرف کند.
6- نوشتید که:
"به این ترتیب دهان و زبان هر کسی را که سوالی و انتقادی از این کنگره داشته باشد را می دوزید." من همواره از بی قید و شرط بودن آزادی سیاسی دفاع کرده و می کنم.

تندرست و سربلند باشید!