Skip to main content

استعمار هند توسط انگلیس, گناه

استعمار هند توسط انگلیس, گناه
Anonymous

استعمار هند توسط انگلیس, گناه هندی ها بود یا انگلیسی ها ؟ مسلما کسانی که به دنبال جواب ساده می گردند و همواره به دنبال آنند که تقصیر را بر گردن دیگری بیندازند, اعتقاد دارند که این انگلیس بود که مردم هند را استعمار می کرد.
در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست. چنانچه مردمی از شعور و درک بالا برخوردار باشند, نه تنها هیچ قدرت خارجی, بلکه هیچ دیکتاتور داخلی هم مجال این را نمی یابد که این مردم را استعمار کند.
ریشه داعش به ذات خود مردم عراق و سوریه باز می گردد. در سوریه که بشار اسد علوی و خاندانش سالهاست بر سر کارند و اکثریت سنی سوریه را به ستوه آوردند, یا در عراقی که اقلیت سنی سال ها به لطف صدام حسین یکه تاز میدان قدرت بودند, ولی با حمله آمریکا و تشکیل دولت جدیدی که به لطف نوری المالکی و ایران تبدیل به دیکتاتوری اکثریت شیعیان شد, حیثیت و منافع خود را بر باد رفته دیدند و در صدد مقابله برآمدند.

به دنبال علت گشتن در هر جا به غیر از جامعه و مردم سوریه و عراق, تلف کردن وقت است و لاغیر.
به نظر اینجانب, نویسنده به گونه ای آرمانی به جامعه ایران نگاه کرده است. مردم ما نه توانایی و نه ظرفیت مقابله با جمهوری اسلامی را دارند. صدها گروه مثل داعش به وجود بیاید, باز هم نمی تواند باعث سقوط رژیم ایران به دست " مردم " شود. مگر اینکه حمله خارجی رژیم را از بین ببرد.